محدودیت‌های شرکت در طرح خودروهای اسقاطی سامانه یکپارچه

0 456

خودروهای اسقاطی بیشترین سهم از آلودگی هوا را به خود اختصاص داده‌اند و سال‌هاست در طرح‌های فروش مختلف، امکان تعویض خودروی اسقاطی به مالک داده می‌شود. در جدیدترین طرح جامع فروش خودرو از طریق سامانه یکپارچه نیز سهمیه‌ای برای خودروهای اسقاطی در نظر گرفته شده است. هرچند شرکت در طرح خودروهای اسقاطی سامانه یکپارچه مستلزم برآورد شروط و محدودیت‌های متعددی بوده که در ادامه ذکر می‌شوند.

اولین محدودیت برای مالک خودروی اسقاطی برای شرکت در طرح فروش، افتتاح حساب وکالتی در بانک‌های اعلام شده و واریز و بلوکه‌سازی ۱۰۰ میلیون تومان پول در آن است. در حقیقت بلوکه ۱۰۰ میلیون تومان یکی از مهم‌ترین شروط مشترک بین تمام متقاضیان، اعم از مادران دارای حداقل دو فرزند، مالکین خودروهای اسقاطی و همین‌طور متقاضیان عادی است.

از دیگر محدودیت‌های شرکت در طرح خودروهای اسقاطی سامانه یکپارچه می‌توان به داشتن گواهینامه معتبر اشاره کرد. به علاوه، خودروی اسقاطی دست‌کم باید تولید سال ۱۳۸۵ یا قبل‌تر باشد. با این وجود، شرط عدم داشتن پلاک فعال در این طرح لحاظ نشده و وزارت صمت با چشم‌پوشی از این قید، به مالکین خودروهای اسقاطی کمک می‌کند هر چه سریع‌تر از شر خودروی فرسوده خود رها شوند. البته پس از ثبت‌نام، متقاضی می‌بایست حداقل دو ماه را به‌عنوان بازه اسقاط در نظر بگیرد. این دو ماه روی زمان تحویل خودروی خریداری‌شده تأثیر می‌گذارد.

داشتن پلاک و سند خودرو به نام متقاضی نیز یکی از شروط شرکت در طرح خودروهای اسقاطی سامانه یکپارچه تخصیص است. در ضمن، متقاضی یا همان مالک خودروی اسقاطی نباید طی دو سال اخیر، خودروی جدیدی خریداری کرده باشد.

۵ شرط ثبت‌نام در طرح خودروهای اسقاطی سامانه یکپارچه تخصیص

۱- داشتن گواهینامه معتبر

۲- گذشت حداقل ۲ سال از خرید آخرین خودرو (از هر یک از شرکت‌های خودروسازی)

۳- افتتاح حساب وکالتی و واریز و مسدودسازی ۱۰۰ میلیون تومان پول در آن

۴- گذشت حداقل ۱۷ سال از عمر خودرو (مدل‌های ۱۳۸۵ و قبل‌تر)

۵- پلاک و سند خودرو تنها به نام متقاضی (وکالت‌نامه قبول نیست)

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.