فروش لوازم یدکی دست دوم ممنوع است؛ مراقب باشید

0 2,904
با توجه به گفته‌های سخنگوی اتحادیه فروشندگان لوازم یدکی خودرو و ماشین‌آلات تهران، فروش قطعات و لوازم یدکی دست دوم و استوک وسایل‌نقلیه ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد.

مهدی کاظمی در این خصوص توضیح داد: متاسفانه برخی از فروشندگان لوازم یدکی بنا به درخواست خریداران یا حتی گاها به صورت مخفیانه اقدام به فروش قطعات استوک و دست دوم می‌کنند. این کار ممنوع بوده و ممنوعیت آن نیز از قبل به فروشندگان اعلام شده است. به نظر می‌رسد علت این تخلف به بالا بودن قیمت قطعات و لوازم یدکی اصل خودروها بازمی‌گردد.

البته فروشندگان لوازم یدکی می‌گویند با توجه به ثبات نسبی نرخ ارز، بازار چند ماهی است که به آرامش رسیده و هیچ‌گونه روند شدید افزایش یا کاهش قیمت را تجربه نکرده است. حتی با همکاری دولت، گمرک و بانک مرکزی واردات لوازم یدکی و قطعات خودروهای خارجی نیز میسر شده است و به همین جهت حتی قطعات خودروهای لوکس نیز در بازار یافت می‌شود.

استفاده از لوازم یدکی دست دوم هزینه‌های شما را چند برابر می‌کند

با توجه به شرایط اقتصادی کشور و قیمت به نسبت بالا، بازار لوازم یدکی استوک و دست دوم نسبتا داغ است و بسیاری از افرادی که از توان مالی چندان بالایی برخوردار نیستند ترجیح می‌دهند به سراغ این قطعات بروند. نکته‌ای که نباید فراموش کرد آن است که متاسفانه در این بازار‌ها احتمال مواجه با لوازم یدکی خراب، بی‌کیفیت و حتی سرقتی بسیار بسیار بالاست.

ابتدایی‌ترین و صدالبته خطرناک‌ترین پیامد استفاده از لوازم یدکی دست دوم افزایش قابل‌توجه خطر تصادف و رشد به نسبت بالای هزینه‌های نگه‌داری از خودرو است. در واقع وقتی شما برای صرفه‌جویی در هزینه به سراغ یک لوازم یدکی دست دوم می‌روید علاوه‌برآنکه سلامت خود و سایر سرنشینان خودرو را به خطر می‌اندازید هزینه‌های جانبی دیگری را نیز بدون آنکه آگاهی داشته باشید تقبل می‌کنید.

تصور کنید برای صرفه‌جویی در هزینه‌های خود به سراغ استفاده از یک باتری دست دوم رفته‌اید، بی‌خبر از آنکه این باتری خود مشکل داشته و به خودرو شما آسیب وارد می‌کند. در نهایت شما ناچارید علاوه‌بر تهیه یک باتری جدید، یک دینام جدید دیگر را نیز برای خودرو خود تهیه کنید چراکه باتری خراب دینام خودرو را نیز با مشکل مواجه خواهد کرد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.