استفاده از شاهین و تارا در ناوگان تاکسیرانی تهران

0 561

پیش‌تر گفته شده بود که خودروی سمند سورن قرار است جایگزین تاکسی‌های فرسوده در پایتخت شود. ولی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر در مصاحبه اخیر خود به امکان استفاده از شاهین و تارا در ناوگان تاکسیرانی تهران اشاره کرد.

بنابراین تاکنون دو محصول سمند سورن و تارا از گروه خودروسازی ایران‌خودرو و شاهین جدید سایپا به عنوان تاکسی‌های پیشنهادی برای حمل و نقل مسافرین در سطح تهران پیشنهاد شده است. رئیس کمیسیون همچنین از دولت خواسته تعدادی خودروی وارداتی را نیز برای خدمت‌رسانی در ناوگان تاکسیرانی پایتخت کنار بگذارد.

کلید بهبود وضعیت اب و هوای پایتخت؛ استفاده از خودروهای وارداتی در قالب تاکسی

به عقیده این مقام مسئول، ناوگان تاکسیرانی تهران رو به فرسودگی است و همین امر موجب افزایش آلودگی و مشکلات ناشی از آن می‌شود. به منظور نوسازی و بهبود وضعیت هوای پایتخت، استفاده از خودروهای وارداتی در قالب تاکسی از اهمیت بسیاری برخوردار است.

پروژه استفاده از سمند، شاهین و تارا در ناوگان تاکسیرانی تهران باید هر چه زودتر حالت عملیاتی به خود بگیرد، چراکه بیش از ۵۰ درصد تاکسی‌های در حال تردد در وضعیت فرسوده به سر می‌برند و در صورت عدم جایگزینی آن‌ها با مدل‌های بهتر، به ‌هیچ‌وجه نمی‌توان به کاهش آلودگی و از همه مهم‌تر، بهبود سرویس‌دهی به هم‌وطنان امیدوار بود. طبق آمار به‌دست‌آمده، تهران به بیش از ۳۵ هزار تاکسی نو و تازه‌نفس احتیاج دارد.

علاوه بر تعداد، کیفیت تاکسی‌ها نیز حائز اهمیت است و دلیل تأکید رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران به استفاده از خودروهای وارداتی در قالب تاکسی به همین موضوع مربوط می‌شود. البته سورن، شاهین و تارا نیز از کیفیت قابل قبولی برخوردار هستند و می‌توانند جایگزین‌های عالی برای تاکسی‌های فرسوده و مشکل‌ساز فعلی شوند. در مقابل خودروهایی مثل پراید، کوییک و ساینا فاقد کیفیت و ایمنی کافی هستند و نمی‌توان آن‌ها را به عنوان تاکسی در نظر گرفت. استاندارد بودن این خودروها هم‌اینک نیز زیر سؤال رفته و افزودن آن‌ها به ناوگان حمل و نقل پایتخت ناممکن است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.