درخشش نام پارس ساتر با عرضه ۵ محصول اشکودا به بازار ایران

0 711

ظاهرا واردات خودرو کم‌وبیش روی غلتک افتاده و به‌تدریج، خودروهای ثبت‌سفارش‌شده توسط شرکت‌های واردکننده به بازار معرفی می‌شوند. پارس ساتر، عرضه محصولات اشکودا در بازار ایران را برعهده گرفته و به‌تازگی از ۵ مدل این شرکت چکی رونمایی کرده است.

محصولات اشکودا در بازار ایران

محصولات اشکودا در بازار ایران شامل کراس اوور ساب کامپکت کامیک، کراس اوور ساب کامپکت کوشاک، کراس اوور کامپکت کاروک، هاچبک اسکالا و از همه مهم‌تر، لیفت‌بک معروف اکتاویا می‌شوند. در ادامه با مرور مهم‌ترین مشخصات این خودروها همراه ما باشید.

کراس اوور ساب کامپکت Kamiq

این خودرو جثه کوچکی دارد و طول آن به ۴۲۴۱ میلی‌متر می‌رسد. با این وجود، کابین فضای کافی را برای آسایش سرنشینان فراهم می‌آورد. کامیک به موتور ۱ لیتری ۴ سیلندره توربوشارژ مجهز بوده و ۱۱۵ اسب بخار قدرت و ۲۰۰ نیوتن متر گشتاور را از طریق گیربکس ۷ سرعته دستی به چرخ‌های جلو وارد می‌کند.

کراس اوور ساب کامپکت Kushaq

کوشاک جثه کوچک‌تر ولی بلندتری نسبت به کامیک داشته و طول آن به ۴۲۲۵ میلی‌متر می‌رسد. به سبب ارتفاع بیشتر، کوشاک در مقایسه با کامیک فضای جادارتری را در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد. مشخصات موتور کوشاک و کامیک یکسان است، ولی قوای محرکه به‌وسیله گیربکس ۷ سرعته اتوماتیک به‌سمت چرخ‌های جلو هدایت می‌شود.

کراس اوور کامپکت Karoq

کاروک از دو مدل دیگر بزرگ است. این خودرو کابین لوکس و بزرگی داشته که نشستن در آن، حس خوبی را به سرنشین القا می‌کند. وظیفه حرکت کاروک برعهده یک موتور ۱.۵ لیتری ۴ سیلندره توربوشارژ است که به گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک متصل است و ۱۵۰ اسب بخار قدرت و ۲۵۰ نیوتن‌متر گشتاور دارد.

هاچبک Scala

اسکالا یکی از محبوب‌ترین هاچبک های اشکودا به حساب می‌آید که به‌محض عرضه در بازار، بدون شک نظر مشتریان جوان را به خود جلب می‌کند. این ماشین قوای محرکه خود را از طریق همان موتور تعبیه‌شده در کامیک و کوشاک دریافت می‌کند. اما وظیفه انتقال نیرو برعهده گیربکس ۶ سرعته دستی است.

لیفت‌بک Octavia

اکتاویا هم یکی از معروف‌ترین و مطرح‌ترین مدل‌های تولیدکننده چکی است که به‌زودی در دسترس رانندگان ایرانی قرار می‌گیرد. این ماشین هم از موتور ۱.۵ لیتری ۱۵۰ اسب بخاری به‌کاررفته در کاروک استفاده می‌کند و قوای محرکه آن از طریق گیربکس ۷ سرعته اتوماتیک به چرخ‌های جلو انتقال می‌یابد.

گفتنی است که خودروهای فوق با توجه به مشخصات آن‌ها در بازار جهانی معرفی شده‌اند. هرچند بعید به نظر می‌رسد پارس ساتر بخواهد موتور و قوای فنی آن‌ها را دست‌کاری کند. برای تنظیم قیمت، ممکن است از برخی آپشن ها و امکانات در این خودروها چشم‌پوشی شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.