تعویض تاکسی های فرسوده پایتخت با سورن پلاس

0 1,739

علیرغم حذف خودروهای قدیمی سمند و پژو ۴۰۵ از سبد محصولات ایران‌خودرو، هنوز هم بخش عمده‌ای از تاکسی‌های پایتخت را این دو خودرو تشکیل می‌دهد. این در حالی است که حدود ۸ ماه از وعده نوسازی ناوگان حمل و نقل تهران می‌گذرد. البته به نظر می‌رسد بالاخره طرح نوسازی به حالت اجرا درآمده و خودروهای سورن پلاس جایگزین تاکسی های فرسوده می‌شوند.

طرح تعویض تاکسی های شهر تهران

معاون فنی و بهره‌برداری سازمان تاکسیرانی پایتخت، دلیل اصلی این تعویق ۸ ماهه را تکمیل موجودی، رفع برخی مشکلات فنی در خودروهای سورن و در نهایت دریافت مجوز لازم از سوی سازمان ملی استاندارد اعلام کرده است. به بیان بهتر، خودروهای سورن پلاس در حال حاضر مورد تأیید سازمان ملی استاندارد و قابل شماره‌گذاری هستند و فرایند تعویض تاکسی‌های فرسوده با خودروهای جدید و تازه‌نفس آغاز شده است.

خودروهای سورن پلاس جایگزین تاکسی های فرسوده می‌شود. در حقیقت سورن پلاس پایه گازسوز، مدل لحاظ‌شده برای سرویس‌دهی در خطوط تاکسیرانی است که از سطح استاندارد آلایندگی یورو ۵ برخوردار بوده و قیمت آن به ۲۷۴ میلیون تومان می‌رسد. ورود این خودرو به خطوط تاکسیرانی تأثیر بسزایی در کاهش آلودگی پایتخت خواهد داشت، چراکه میزان آلودگی ناشی از خودروهای فرسوده در مقایسه با میزان آلودگی خودروهای دارای استاندارد یورو ۵ بسیار بیشتر است.

هم‌زمان با روز ملی حمل و نقل، طرح نوسازی ناوگان تاکسیرانی پایتخت نیز آغاز شده است. با شروع این طرح، امکان خرید خودروی سمند سورن برای مالکین خودروهای فرسوده میسر شده است. مالکین در وهله اول می‌بایست ضمن داشتن پروانه معتبر تاکسیرانی، به وب‌سایت فروش اینترنتی شرکت ایران‌خودرو به نشانی esale.ikco.ir مراجعه کرده و مراحل ثبت‌نام اولیه را به انجام برسانند. متقاضی پس از ثبت‌نام در وب‌سایت، باید به دفاتر هماهنگی امور اداره تاکسیرانی مراجعه کنند. قیمت تقریبی سمند سورن پلاس پایه گازسوز حدود ۲۷۴ میلیون تومان است؛ هرچند قیمت نهایی به ارائه پیش‌فاکتوری که ایران‌خودرو صادر می‌کند، بستگی دارد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.