نسخه جدید سورن پلاس با موتور پژو پارس سال عرضه می‌شود

0 8,543

نسخه جدید سورن پلاس با موتور XU7P روی خط تولید می‌رود. گفته می‌شود این نسخه مخصوص ناوگان تاکسی‌رانی است، چراکه بازده بهتری دارد و سوخت کمتری مصرف می‌کند. این موتور هم‌اکنون در خودروهای پارس سال، پارس سال سفارشی و وانت آریسان ۲ جاسازی شده و تأمین‌کننده قوای محرکه آن‌هاست.

موتور XU7‌ پلاس، هزینه تولید کمتری نسبت به پیشرانه EF7 دارد و در مقایسه با نسخه قبلی، یعنی موتور XU7، به طور قابل‌توجهی بهبود یافته است.

ویژگی‌های موتور XU7P

این موتور ۱.۸ لیتری دارای ۴ سیلندر و ۸ سوپاپ بوده و مهندسین آن تلاش کرده‌اند تا با تغییر سرسیلندر، جنبه‌های مختلف مثل بازدهی، نوع پاشش سوخت، ورود و خروج هوا و همین‌طور میزان استهلاک را کاهش دهند.

موتور XU7 Plus یکی از قدرتمندترین پیشرانه‌های تولیدشده در ایران به حساب می‌آید که قادر به تولید ۹۷ اسب بخار قدرت و ۱۴۶ نیوتن‌متر گشتاور است. در مقایسه با نسخه سی سال پیش، نسخه پلاس XU7‌ از قطعات جدیدی مثل میل بادامک، پوسته یاتاقان، میل‌لنگ، تسمه، سرسیلندر، رینگ و پیستون، مسیر گازهای خروجی از محفظه لنگ، کلاچ، مجموعه شاتون و حتی نوع شمع و روغن موتور استفاده می‌کند. این موتور به‌هیچ‌وجه قابل مقایسه با XU7 نیست و اثربخشی و کارایی بیشتری دارد. طبیعتا هزینه نگهداری XU7P نیز بیشتر از XU7 است.

گفته می‌شود خودروهای سورن پلاس با موتور XU7P برای ناوگان تاکسی‌رانی در نظر گرفته شده‌اند. با حذف خودروهای سمند و پژو ۴۰۵ از خط تولید و نامعتبر شناخته شدن آن‌ها توسط سازمان ملی استاندارد، سورن پلاس به‌عنوان بهترین جانشین ممکن، به جمع ناوگان عمومی اضافه شد. این خودرو در رده محصولات اقتصادی قرار دارد و به سبب محبوبیت نزد مشتریان، تیراژ تولید آن بالاست.

نسخه‌های مختلف سورن پلاس اعم از گازسوز، بنزینی و دوگانه‌سوز با آپشن‌ها و تجهیزات مختلف دائما در لیست خودروهای عرضه‌شده در طرح‌های فروش ایران‌خودرو به چشم می‌خورد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.