مدل ۲۰۲۳ کراس اوور چانگان Uni-T گزینه مناسب برای واردات است؟

0 2,416

چانگان Uni-T یکی از کراس‌اوورهای سایز متوسط و جذاب کمپانی چینی به حساب می‌آید که ظاهرا قرار است به‌واسطه گروه صنعتی سایپا وارد کشور شود. با این وجود، فیس لیفت Uni-T نیز به‌عنوان مدل ۲۰۲۳ به بازار عرضه شده که از لحاظ ظاهری و باطنی ارتقا یافته است. ولی مشخصات مدل ۲۰۲۳ چانگان Uni-T چیست و آیا این خودرو می‌تواند به جای مدل قبلی در دسترس مشتریان ایرانی قرار گیرد؟

مدل ۲۰۲۳ یونی تی دستخوش تغییرات ظاهری نه‌چندان محسوسی قرار گرفته و البته ابعاد آن کمی نسبت به مدل قبلی بزرگ‌تر شده است. مدل جدید Uni-T دارای ۴.۵ متر طول، ۱.۸ متر عرض و ۱.۵ متر ارتفاع بوده و فاصله بین محورهای آن به ۲.۷ متر می‌رسد. به بیان بهتر، یونیتی جدید حدود ۲ سانتیمتر درازتر از مدل قبلی بوده که این اختلاف را می‌توان به نصب اسپویلر روی درب عقب ربط داد.

از دیگر مشخصات مدل ۲۰۲۳ چانگان Uni-T در بخش ظاهری می‌توان دستگیره‌های درب مخفی و طراحی متفاوت لوله‌های اگزوز و همین‌طور رینگ‌ها اشاره کرد.

کابین مدل جدید نیز به‌روزرسانی شده و ظاهر مدرن‌تری به خود گرفته است. طراحی کنسول مرکزی متفاوت نسبت به مدل قبلی بوده و در مقابل راننده، یک فرمان دوشاخه و یک نمایشگر بزرگ یکپارچه قرار گرفته است. این نمایشگر متشکل از دو پنل ۱۳ اینچی بوده که یکی از آن‌ها به‌عنوان بخشی از سیستم اطلاعات سرگرمی و دیگری برای نمایش اطلاعات حیاتی خودرو مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مشخصات فنی

ارتقای مشخصات مدل ۲۰۲۳ چانگان Uni-T تنها به ظاهر و کابین محدود نمی‌شود. کراس‌اوور جدید به جای پیشرانه ۱.۵ لیتری ۱۸۸ اسب بخاری، از یک پیشرانه ۲ لیتری استفاده می‌کند که قادر به تولید ۲۳۳ اسب بخار قدرت و ۳۹۰ نیوتن متر گشتاور است. نیروی پیشرانه از طریق گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک به چرخ‌های جلو وارد شده و خودرو را حرکت می‌دهد.

فیس لیفت جدید چانگان در بازار امارات متحده حداقل ۱۳۰ هزار درهم قیمت دارد. به بیان بهتر، قیمت Uni-T مدل ۲۰۲۳ حدود ۳۵ هزار دلار بوده و با توجه به بندهای آیین‌نامه واردات خودرو در سال ۱۴۰۱ امکان ورود این محصول قدرتمند به ایران نیست. حتی در صورت افزایش بودجه واردات در سال آینده و دو برابر کردن آن، باز هم احتمال نمی‌رود Uni-T ۲۳۳ اسب بخاری وارد خاک کشور شود، چراکه تمرکز و هدف اصلی واردات خودرو، افزایش عرضه خودروهای اقتصادی به بازار است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.