مشخصات چری آریزو ۸ سدان جدید چینی و احتمال عرضه در ایران

0 2,599
کمپانی چینی چری به‌تازگی از Arrizo 8 رونمایی کرده که مابین کلاس‌های C و D قرار می‌گیرد. از آنجا که سهول A5 پلاس به‌تازگی با نام J7 توسط کرمان موتور روانه بازار کشور شده، بعید نیست این سدان لوکس نیز در آینده نزدیک در دسترس خریداران ایرانی قرار گیرد. به همین خاطر بد نیست با مشخصات چری آریزو ۸ چری آشنا شوید.

آریزو ۸ چری جزو خودروهای نسبتا درشت‌هیکل به حساب می‌آید که حدود ۴.۷۸ متر طول، ۱.۸۴ متر عرض و ۱.۴۶ متر ارتفاع داشته و فاصله بین محورهای آن به ۲.۷۹ متر می‌رسد. این ماشین ظاهر بسیار جذابی دارد و از زبان طراحی جدید چری بهره می‌برد.

نمای جلوی ماشین شامل جلوپنجره X شکل و چراغ‌های کشیده و باریکی است که به‌واسطه یک نوار کرومی به یکدیگر متصل شده‌اند. نمای عقب نیز به‌واسطه چراغ‌های یکپارچه و باریک، هماهنگی خوبی با بخش جلو ایجاد کرده است. دو نوع طراحی دیفیوزر برای این خودرو لحاظ شده که یکی از آن‌ها دارای خروجی‌های اگزوز دایره‌ای شکل و دیگری دارای خروجی‌های اگزوز مستطیلی شکل است.

داخل کابین خودروی جدید به سبب نمایشگر یکپارچه در مقابل راننده و همین‌طور تزئینات کرومی، حس و حالی مدرن و لوکس به خود گرفته است. از دیگر مشخصات چری آریزو ۸ در بخش کابین می‌توان به فرمان دی-کات با دکمه‌های کنترلی، صندلی‌های جلو برقی، سقف پانوراما و پنل‌های کنترلی روی درب‌های خودرو اشاره کرد.

و اما در زیر کاپوت چری آریزو ۸، یک پیشرانه ۱.۶ لیتری توربوشارژ قرار گرفته که به گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه تر متصل شده است. این گیربکس قدرتی معادل ۱۹۷ اسب بخار را به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند.

پیشرانه ۱.۶ لیتری مخصوص مدل GT آریزو ۸ است. پیشرانه دیگری نیز برای این خودرو منظور شده که به موتور ۱.۵ لیتری مجهز است و قدرت و گشتاور آن به ترتیب حدود ۱۵۶ اسب بخار و ۲۳۰ نیوتن متر می‌رسد. یک گیربکس CVT وظیفه انتقال نیرو به محور جلو را بر عهده دارد.

منابع متعدد بر این باورند که آریزو ۸ با پیشرانه ۲ لیتری ۲۵۴ اسب بخاری روانه بازار ایران خواهد شد. این نیرو به‌وسیله گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه تر موجب حرکت خودرو می‌شود.

با توجه به ظاهر و مشخصات چری آریزو ۸ می‌توان گفت که این خودروی چینی هم‌ردیف با کیا K5، هیوندای سوناتا، هیوندای کمری و هیوندای کرولا است. چری Arrizo 8 با حداکثر قیمت ۱۹ هزار دلار در بازار چین معامله می‌شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.