نگاهی به مشخصات دایون Y7 محصول جدید ایلیا موتور

1 1,732

شاسی‌بلند آفرودی دایون Y7 محصول جدید صنایع خودروسازی ایلیا است که از لحاظ فنی و امکانات، برتری بیشتری نسبت به مدل قبلی، یعنی دایون Y5 دارد. مهم‌ترین مشخصات دایون Y7 ایلیا را در ادامه مورد بررسی قرار می‌دهیم.

مشخصات دایون Y7 ایلیا

شاسی‌بلند دایون Y5 به سبب ویژگی‌های متمایز همچون شاسی مستقل نردبانی و قفل دیفرانسیل عقب، محصول شناخته‌شده‌ای در بازار کشور به حساب می‌آید. حالا ایلیا موتور، نسخه بهبودیافته این ماشین را با نام دایون Y7 در دسترس مشتریان قرار می‌دهد.

دایون وای۷ از لحاظ ظاهری تفاوت چندانی با مدل قبلی پیدا نکرده، اما باطن آن ارتقا یافته است. آفرود جدید به‌جای موتور ۲ لیتری، از پیشرانه ۲٫۴ لیتری ۴k22 میتسوبیشی استفاده می‌کند که قدرت و گشتاور آن به ترتیب به ۲۱۵ اسب بخار و ۳۲۰ نیوتن‌متر می‌رسد. از دیگر مشخصات دایون Y7 ایلیا می‌توان به گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک اشاره کرد که قوای محرکه را از موتور گرفته و به سمت چهار چرخ هدایت می‌کند.

در مقایسه با موتور موجود در دایون Y5، موتور دایون Y7 حدود ۱۳ اسب بخار قدرت و ۴۰ نیوتن‌متر گشتاور بیشتری به‌وجود می‌آورد.

امکانات و تجهیزات ایمنی و رفاهی به‌کاررفته در مدل Y5، در محصول جدید ایلیا موتور هم یافت می‌شود. بنابراین از جمله مشخصات دایون Y7 ایلیا در بخش امکانات می‌توان به دوربین دید عقب، کروز کنترل، نمایشگر اطلاعات سرگرمی ۸ اینچی با قابلیت کنترل لمسی، سیستم صوتی با ۸ بلندگو، صندلی راننده با قابلیت تنظیم برقی، سانروف برقی، تهویه مطبوع جداگانه برای سرنشینان ردیف عقب و … اشاره کرد.

اما علاوه‌بر امکانات و تجهیزات فوق، تکنولوژی‌های جدیدی برای دایون Y7 در نظر گرفته شده است تا این خودرو تطابق بیشتری با استانداردهای رایج دنیا پیدا کند. چراغ‌های روشنایی روز یا همان دی لایت، سیستم اتولایت، برف‌پاک‌کن اتوماتیک، سیستم کنترل پایداری ESC و سیستم پایش باد لاستیک‌ها TPM آپشن‌های جدیدی هستند که به لیست مشخصات دایون وای۷ اضافه شده‌اند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
1 نظر
  1. محمد
    محمد می گوید

    نخرید y7بعد ۱۰۰۰ تا کار دیفرانسیلش صدا میده. قطعه ندارن. نمایندگی جوابگو نیست

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.