مروری بر مشخصات محصول هیبریدی جدید ایران خودرو

0 1,322
ایران خودرو قصد دارد در نمایشگاه مشهد، به طور رسمی از کراس‌اوور هایما P6 رونمایی کند که در اصل، نسخه هیبریدی نسل دوم هایما S5 است. مشخصات هایما P6 ایران خودرو را در ادامه مورد بررسی قرار می‌دهیم.

نمایشگاه خودرو مشهد از تاریخ ۹ الی ۱۲ شهریورماه در مشهد مقدس برگزار می‌شود و ایران خودرو با محصولات متعدد از جمله کراس‌اوور هیبریدی جدید خود در این رویداد حاضر می‌شود. خودروی هیبریدی هایما پی۶ جثه کوچک و جمع‌وجوری داشته و در دسته کراس‌اوورهای کامپکت قرار می‌گیرد.

مشخصات هایما P6 ایران خودرو در بخش ظاهری، شامل یک جلوپنجره چندضلعی بزرگ با حاشیه باریک آبی‌رنگ می‌شود که از طرفین به چراغ‌های دیلایت متصل است. چراغ‌های اصلی در دو طرف جلوپنجره جاسازی شده‌اند و سپر اسپرت حاوی چراغ‌های مه شکن، در زیر آن‌ها قرار دارد. نمای عقب نیز با چراغ‌های بومرنگی و دیفیوزر، هماهنگی مناسبی با ظاهر جلو پیدا کرده است.

در زیر کاپوت ماشین، پیشرانه هیبریدی متشکل از یک موتور بنزینی توربوشارژ ۱.۲ لیتری و یک موتور برقی کوچک قرار گرفته که در مجموع، ۱۴۱ اسب بخار قدرت و ۲۴۴ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. از دیگر مشخصات هایما P6 ایران خودرو می‌توان به گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه تر اشاره کرد که قوای محرکه پیشرانه را به سمت چرخ‌های جلو انتقال می‌دهد.

هایما پی۶ می‌تواند در مدت‌زمان کوتاه ۷ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کندد. بنابراین کراس‌اوور جدید ایکو را می‌توان یک خودروی پرشتاب تلقی کرد. همچنین به لطف پیشرانه هیبریدی، مصرف سوخت هایما P6 در ازای پیمودن ۱۰۰ کیلومتر مسافت تنها ۱.۴ لیتر است.

مشخصات هایما P6 ایران خودرو در بخش ترمز و پایداری شامل سیستم کنترل پایداری، سیستم کنترل کشش، سیستم کنترل حرکت در سربالایی، سیستم ترمز ضد قفل و همین‌طور ترمز اضطراری می‌شود. در بخش امکانات رفاهی و ایمنی نیز می‌توان به مواردی همچون ایربگ، کروز کنترل، تهویه اتوماتیک، سنسور پارک، دوربین عقب، سیستم پایش باد لاستیک‌ها، ترمز پارک برقی، استارت دکمه‌ای و اشاره کرد. به محض عرضه هایمای هیبریدی جدید در نمایشگاه مشهد، اطلاعات دقیق‌تری در مورد این خودرو و قیمت آن در دسترس اصحاب رسانه قرار خواهد گرفت.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.