خودروی برقی بهمن موتور چه مشخصاتی دارد؟

0 4,966
پس از هونگچی H5، این بار خبر عرضه یکی دیگر از خودروهای لوکس و مجلل برند چینی توسط بهمن موتور منتشر شده است. ظاهرا شرکت ایرانی قصد دارد یکی از پنج خودروی مطمئن در جهان، یعنی هونگچی E-MQ5 را وارد ایران کند. مشخصات هونگچی E-QM5 بهمن را در ادامه مورد بررسی قرار می‌دهیم.

خودروی برقی هونگچی E-MQ5 ظاهری بسیار شیک، خاص و تشریفاتی دارد. جلوپنجره بسته با خطوط کرومی و همین‌طور چراغ‌های جلو با طراحی عجیب و آینده‌نگرانه، چهره این ماشین تمام برقی را جذاب‌تر کرده است. به لطف فاصله ۲.۹۹ متری بین دو محور، هونگچی کابین بزرگ و جاداری را در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد.

این ماشین به طور بهینه برای چهار نفر طراحی شده، و وجود کنسول ثابت میان دو صندلی ردیف عقب، این ادعا را به اثبات می‌رساند. نمایشگر لمسی بزرگ ۱۰ اینچی شناور در وسط داشبورد، تریم چرمی، فرمان گرد با دکمه‌های کنترلی، نمایشگر دیجیتالی پشت فرمان، نورپردازی داخلی، ترمزدستی برقی و از جمله مشخصات هونگچی E-QM5 بهمن در بخش کابین خواهند بود.

خودروی لوکس چینی به یک پیشرانه تمام برقی مجهز بوده که نیروی خود را از پک باتری ۵۵ کیلو وات ساعتی دریافت می‌کند. پیشرانه برقی قادر به تولید ۱۳۴ اسب بخار قدرت و ۳۲۰ نیوتن متر گشتاور بوده و قوای محرکه را از طریق گیربکس اتوماتیک به چرخ‌های جلو وارد می‌کند. از دیگر مشخصات هونگچی E-QM5 بهمن می‌توان به بُرد پیمایشی ۴۳۰ کیلومتری اشاره کرد.

به بیان بهتر، در صورت شارژ کامل باتری، خودروی برقی تا بیش از ۴۰۰ کیلومتر مسافرت را در شرایط ایده‌آل طی می‌کند. این باتری از نوع لیتیوم آهن فسفات بوده و ساخت شرکت چونگ‌کینگ فودی است. البته احتمال می‌رود بهمن موتور نیز همانند شرکت اصلی، E-QM5 را با باتری BYD در دسترس مشتریان قرار دهد.

گذشته از بحث مشخصات فنی، هونگچی E-QM5 دارای تجهیزات و امکانات رفاهی و ایمنی متنوعی است. ایربگ، رادار نقطه کور، هشدار برخورد با مانع، قفل مرکزی، سیستم ترمز ضد قفل به همراه توزیع‌کننده الکتریکی نیروی ترمز، سیستم کنترل پایداری و از جمله مشخصات هونگچی E-QM5 بهمن در بخش تجهیزات هستند، هرچند که برای کنترل قیمت ممکن است نام برخی تجهیزات از لیست حذف شود. هر چه باشد هونگچی برقی در بازار جهانی حداقل ۳۰ هزار دلار قیمت دارد که بدون شک در صورت ورود به بازار ایران، قیمت آن دست‌کم دو برابر خواهد شد!

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.