نیسان وانت زامیاد با پیشرانه جدید M24 پلاس

4 7,076

شرکت زامیاد در جدیدترین طرح فروش خود، سه مدل وانت نیسان را عرضه کرده که یکی از آن‌ها، نیسان تک‌سوز آپشنال با موتور M24 پلاس است. طبق موعد مقرر، این خودروها در شهریورماه سال جاری به مشتریان تحویل داده می‌شود. با این حال بد نیست نگاهی به مشخصات موتور M24‌ پلاس بیندازیم.

مشخصات موتور M24‌ پلاس

موتور M24 پلاس، نسخه ارتقایافته پیشرانه قدیمی M24 به حساب می‌آید که توسط مهندسین شرکت مگاموتورز سایپا تولید شده است. این موتور از استاندارد آلایندگی یورو ۵ پیروی کرده و مصرف سوخت بهینه‌تری نسبت به نسخه قبلی دارد.

ارتقای مشخصات موتور M24‌ پلاس به‌واسطه اعمال تغییرات متعدد در ساختار موتور حاصل شده است. پیشرانه قبلی نیسان زامیاد دارای ۸ سوپاپ بود که نیمی از آن‌ها برای مکش هوا و سوخت و نیم دیگر برای تخلیه فعل‌وانفعالات ناشی از احتراق سوخت در سیلندرها استفاده می‌شود. ولی مهندسین مگاموتور در نسخه جدید ۸ سوپاپ را برای مکش و ۸ سوپاپ دیگر را برای تخلیه در نظر گرفته‌اند. مجموع ۱۶ سوپاپ باعث افزایش بازده تنفسی موتور شده و مصرف سوخت را بهینه‌تر کرده است. بعلاوه، قوای محرکه موتور نیز در مقایسه با نسخه قبلی بیشتر شده است.

پیشرانه M24 پلاس می‌تواند ۱۴۳ اسب بخار قدرت و ۲۲۵ نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. این در حالی است که نسخه M24 معمولی تنها ۹۴ اسب بخار قدرت و ۱۸۷ نیوتن‌متر گشتاور دارد. از دیگر مشخصات موتور M24‌ پلاس باید به کاربرد فناوری زمان‌بندی متغیر سوپاپ‌های ورودی یا همان VVT-i اشاره کرد. به لطف این فناوری، زمان باز و بسته شدن سوپاپ‌های مکش در دوره‌های مختلف به‌نحوی تنظیم می‌شود که عملکرد موتور حین مکش هوا و سوخت به حداکثر برسد.

وانت نیسان زامیاد با پیشرانه جدید M24P بدون شک عملکرد بهتری نسبت به نسخه‌های معمولی دارد. اگرچه قیمت این خودرو تنها ۱۲.۵ میلیون تومان بیشتر از مدل تک‌سوز با موتور قدیمی‌تر است. البته به سبب استفاده از موتور جدیدی که باعث افزایش قدرت و گشتاور شده، به احتمال زیاد گیربکس جدیدی نیز برای انتقال قدرت در نظر گرفته شده است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
4 نظرات
  1. تکسوار
    تکسوار می گوید

    تکسوز فقط یا دوگانه سوز هم میزنن؟

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      سلام وقت بخیر
      در حال حاضر هیچ خبری مبنی بر ارایه بافیول منتشر نشده است.
      ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  2. زارعی
    زارعی می گوید

    خرداد ماه ۲۵۵ میلیون تومان بابت زامیاد موتور جدید با موعد تحویل شهریور ازمون گرفتن هیچ خبری از دعوت نامه نیست هیچ کجا هم جوابگو نیستن لطفا اطلاع رسانی کنید

  3. امید
    امید می گوید

    سلام ثبت نام کردم تحویل شهریور بوده چرا هنوز خبری از تحویل نیست نیسان با موتور M24پلاس ممنون میشم پیگیری کنید

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.