پژو ۲۰۶ در کالبد تیپ ۵ پژو ۲۰۷؛ جدیدترین محصول ایران‌خودرو

2 1,635

هاچبک پرطرفدار پژو ۲۰۶ از خط تولید ایران‌خودرو خارج شده است، ولی اجزای مختلف آن در محصولات جدید این شرکت دیده می‌شود. به‌عنوان مثال، داشبورد و طراحی داخلی ۲۰۶ به محصول جدید انتقال یافته است. در ادامه نگاهی جزئی بر مشخصات پژو ۲۰۷ تیپ ۵ خواهیم داشت.

مشخصات پژو ۲۰۷ تیپ ۵

ماشین جدید ایران‌خودرو در مقایسه با اکثر محصولات امروزی، با فقدان امکانات و تجهیزات متعددی مواجه است. البته به گفته ایران‌خودرو، امکانات مدرن به‌خاطر حفظ قیمت پایین از لیست حذف شده‌اند. خودروساز همچنین به دلیل محبوبیت بدنه نزد مشتریان و مطابقت آن با استانداردهای روز، تلاش کرده تا اصلاحات جزئی روی نمای ظاهری ایجاد و تنها چهره خودرو را به‌روزتر کند. تیپ ۵ پژو ۲۰۷ عملکرد و طول عمر مناسبی دارد و از استانداردهای ۸۵گانه ایمنی تبعیت می‌کند.

پژو ۲۰۷ جدید در زیر کاپوت به موتور TU5 مجهز است که مصرف سوخت بهینه‌ای دارد. قوای محرکه این پیشرانه از طریق گیربکس ۵ سرعته دستی به چرخ‌های جلو انتقال می‌یابد. چرخ‌های جلو از ترمز دیسکی (غیرخنک شونده) و چرخ‌های عقب از ترمز کاسه‌ای بهره می‌گیرند.

ماشین روی رینگ‌های ۱۴ اینچی فولادی سوار است و ایمنی و پایداری آن از طریق سیستم ضد قفل ABS به‌همراه کنترل الکترونیکی نیروی ترمز EBD تأمین می‌شود.

فرمان هیدرولیکی، چراغ‌های جلو با قابلیت تنظیم ارتفاع نور، چراغ‌های مه‌شکن جلو و عقب، ایموبلایزر، کمربند ایمنی سه‌نقطه‌ای برای سرنشینان جلو و عقب روکش پارچه‌ای صندلی‌ها و … مهم‌ترین تجهیزاتی هستند که در پژو ۲۰۷ جدید لحاظ شده‌اند.

از دیگر مشخصات پژو ۲۰۷ تیپ ۵ می‌توان به ایربگ برای سرنشینان صندلی جلو، آینه‌های بغل با قابلیت تنظیم برقی، بالابرهای شیشه برقی، کلیدهای کنترلی تعبیه‌شده زیر غربیلک فرمان، دی‌لایت، رادیوپخش و … اشاره کرد.

بد نیست بدانید که در مقایسه با پژو ۲۰۷ معمولی، تیپ ۵ فاقد امکاناتی همچون کروز کنترل، ایزوفیکس، سنسور عقب، دوربین عقب، سیستم مولتی‌مدیا و … است. باید دید ایران‌خودرو قیمت محصول جدید خود را در چه محدوده‌ای اعلام می‌کند تا بلکه مشتریان را راضی نگه دارد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
2 نظرات
  1. محمد
    محمد می گوید

    ایران خودرو و شورای رقابت باید پول های اضافه گرفته شده بابت خرید پژو ۲۰۷تیپ۵ را باید به مصرف کنندگان پس بدهد خدا کجایی گفته فرمان جز آبشن است

  2. محمد
    محمد می گوید

    ایران خودرو و شورای رقابت باید پول های اضافه گرفته شده بابت خرید پژو ۲۰۷تیپ۵ را به مصرف کنندگان پس بدهد ویا اعتراض ادامه دارد

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.