از مشخصات سایپا سهند، سومین سدانِ کلاس B سایپا چه می‌دانیم؟

1 2,986

براساس اخبار منتشرشده در فضای مجازی سایپا قصد دارد در طی ماه‌های آینده سومین سدانِ کلاس B خود را با نام سهند در بازار کشورمان عرضه کند و حال پیش از رونمایی از این خودرو، مشخصات فنی و برخی از امکانات آن مشخص شده است.

سایپا سهند براساس پلتفرم X200 توسعه پیدا کرده است و به‌نوعی نسخه ارتقایافته و فیس‌لیفت ساینا به حساب می‌آید. این خودرو پس از هاچ‌بک‌ اطلس، دومین خودروی کانکتد کار (فناوری خودروهای قابل اتصال) ملی خواهد بود.

مشخصات فنی و امکانات احتمالی سهند چه خواهد بود؟

سایپا سهند در نسخه پایه یا همان S به یک پیشرانه ۱٫۵ لیتری تنفس طبیعی با ساختار ۴ سیلندر و ۸ سوپاپ مجهز است. این پیشرانه در نسخه‌های ساده‌تر قبلی در خودروهای کوییک، ساینا و تیبا مورد استفاده قرار گرفته و در حال حاضر سیستم پاشش سوخت و جرقه‌زنی جدیدی بر روی آن نصب شده است.

این قوای محرکه توانایی تولید ۱۳۵ نیوتن‌متر گشتاور و ۸۸ اسب‌بخار قدرت را داشته و احتمالا در زمان تحویل شاهد افزایش نیروی تولیدی آن نیز خواهیم بود.

احتمال داده می‌شود در زمان تحویل سهند قوای محرکه آن تغییراتی را تجربه کرده و توانایی تولید ۸۹ تا ۹۴ اسب‌بخار قدرت و ۱۳۵ تا ۱۳۸ نیوتن‌متر گشتاور را داشته باشد.

بر طبق شنیده‌ها، احتمال تجهیز نمونه‌های کامل‌تر سهند به پیشرانه‌هایی با قدرت ۱۰۵ تا ۱۱۷ اسب‌بخار نیز دور از انتظار نیست.

سایپا عنوان کرده است که سهند در نسخه فول دنده‌ای به امکاناتی نظیر دو کیسه هوا، فرمان برقی، سیستم تهویه اتوماتیک، اتصال هوشمند خودرو، سیستم ورود و استارت بدون کلید، مالتی مدیا، کروز کنترل، سنسور نور، دوربین عقب، سنسور پارک، تریم داخلی چرمی، سامانه GSI، سامانه پایش باد تایرها مجهز خواهد بود.

فعلا هنوز صحبتی در خصوص برچسب قیمتی و زمان دقیق عرضه سایپا سهند به میان نیامده است و حتی مشخصات این خودرو نیز به‌طور کامل مشخص نیست اما آنچه که مشخص است آن است که به‌طور قطع سومین سدانِ کلاس B سایپا بهایی بیشتر از بهای اطلس خواهد داشت.

ممکن است شما دوست داشته باشید
1 نظر
  1. من
    من می گوید

    چه میدانیم؟
    همه چیز میدانیم
    میدانیم که تولید کننده خودرو در ایران ابزار دزدی از جیب ملت است و کشتارشون با ماشین های مرگبار .

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.