نگاهی به مشخصات تارا V4 ایران خودرو

0 11,922
خودروی ملی تارا، یکی از پرفروش‌ترین محصولات ایران خودرو به حساب می‌آید که مورد استقبال گرم مشتریان ایرانی قرار گرفته است. ظاهرا نسخه‌های آپشنال و اتوماتیک این ماشین نیز به ترتیب با نام‌های تارا V3 و تارا V4 در پاییز سال جاری روانه بازار می‌شود. به سبب محبوبیت نسخه‌های اتوماتیک، بد نیست نگاهی به مشخصات تارا V4 ایران خودرو داشته باشیم.

یکی از جدیدترین مشخصات تارا V4 ایران خودرو کاربرد قابلیت E-Call و همچنین برقراری تماس ضروری SoS در صورت بروز تصادف و سانحه رانندگی است. چراغ‌های عقب این ماشین نیز طراحی متفاوتی نسبت به تارای معمولی دارند.

درون کابین تارا اتوماتیک نیز با تغییراتی همراه خواهد بود که از جمله آن‌ها می‌توان به ارتقای صندلی‌های عقب و افزودن زیر آرنجی اشاره کرد. دکمه‌های تماس مستقیم و اضطراری در مجاورت پنل چراغ سقف و دکمه سانروف قرار می‌گیرند.

از دیگر امکانات و مشخصات تارا V4 ایران خودرو می‌توان به ۴ ایربگ، رینگ آلومینیومی ۱۶ اینچی، آینه‌های تاشونده برقی، سنسور پارک عقب، نمایشگر لمسی اطلاعات سرگرمی، سنسور باران، سنسور نور، استارت دکمه‌ای، کروز کنترل، سیستم کنترل پایداری، سیستم کنترل خودرو در سربالایی، ترمزهای جلو و عقب دیسکی، سانروف و غیره اشاره کرد.

با تمام این تفاسیر، به نظر نمی‌رسد ایران خودرو تلاشی برای ارتقای پیشرانه کرده باشد. طبق گزارش‌های مختلف، تارا  V4نیز به همان موتور ۱٫۶ لیتری +TU5 مجهز خواهد بود که قدرتی معادل ۱۱۳ اسب بخار را از طریق گیربکس ۶ سرعته اتومات به چرخ‌های جلو وارد می‌کند. این گیربکس از فناوری HPT بهره گرفته و از حالت رانندگی تیپ ترونیک، اسپرت و برقی پشتیبانی می‌کند.

بد نیست بدانید که خودروی تارا به عنوان نماینده ایران خودرو به تازگی در شهر مسکو و در نمایشگاه بین‌المللی اتومبیلیتی ۲۰۲۲ به نمایش گذاشته است. ظاهرا به لطف تقویت روابط تجاری و اقتصادی روسیه و ایران، ایران خودرو فرصت مناسبی پیدا کرده تا بالاخره محصولات خود را روانه بازار خارجی کند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.