چرا دیگر خبری از طرح‌های فروش‌ فوق‌العاده خودروسازان نیست؟

0 976
یک ماهی می‌شود که ارائه طرح‌های فروش فوق‌العاده خودروسازان با توقف مواجه شده و دیگر خبری از آن‌ها نیست. به همین جهت گفته می‌شود که خودروسازان قصد دارند تا زمان به روی کار آمدن دولت جدید طرح‌های فروش دیگری را ارائه ندهند.

از ابتدای امسال تا به امروز ۱۲ طرح فروش مختلف از سوی ایران‌خودرو و سایپا ارائه شده که بیشترین آن‌ها طرح‌های فروش فوق‌العاده بوده است.

این طرح‌ها به دلیل نقدینگی بالایی که جذب می‌کنند سبب شارژ یک‌باره خزانه خودروسازان شده و به همین جهت نیز جذابیت قابل‌توجهی هم برای خودروسازان و هم برای خریداران دارند. اما از طرف دیگر گاها خودروهای ارائه شده در طرح‌های فروش فوق‌العاده توام با زیان تولید شده و به دست مشتری می‌رسد، چراکه امکان اصلاح قیمت آن‌ها برای خودروسازان وجود ندارد.

علت توقف ارائه طرح‌های فروش فوق‌العاده از سوی خودروسازان چیست؟

به نظر می‌رسد علت توقف ارائه طرح‌های فروش فوق‌العاده از سوی خودروسازان این است که آن‌ها قصد دارند تا زمان به روی کار آمدن دولت جدید صبر کنند تا شاید در دولت بعدی بتوانند قیمت محصولات خود را مجددا افزایش داده تا به این ترتیب نقدینگی بیشتری از این طرح‌ها راهی جیب آن‌ها شود.

رئیس‌جمهور منتخب در تبلیغات انتخاباتی خود بر روی مساله قیمت خودرو تاکید داشته و همواره عنوان می‌کرد که روند فعلی قیمت‌گذاری خودروها باید اصلاح شود.

بنابر نظر شورای رقابت، خودروسازان هر ۶ ماه یک بار می‌توانند نسبت به اصلاح قیمت محصولات خود اقدام کنند و از آنجا که در اردیبهشت ماه مجوز افزایش قیمت برای خودروسازان صادر شده، احتمالا زمان افزایش قیمت بعدی محصولات آن‌ها شهریور‌ ماه یعنی یک ماه پس از استقرار دولت سیزدهم خواهد بود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.