سمند دیگر شماره‌گذاری نمی‌شود

0 1,600
بر اساس فرامین هشت‌گانه رئیس‌جمهور مبنی بر توقف تولید خودروهای قدیمی و عرضه خودروهای پیشرفته و جدید داخلی به بازار، محصولات متعددی همچون سمند، پژو ۲۰۶ و تیبا قرار است به‌زودی از خط تولید خارج شوند. توقف شماره‌گذاری سمند مشکلاتی را برای خریداران جدید این ماشین ایجاد کرده است.

بدیهی است که توقف تولید خودروهای فرسوده، قدم بزرگی به‌سمت پیشرفت در صنعت خودروسازی به حساب می‌آید. اوایل خردادماه سال جاری بود که تیبا و سمند از فهرست تمدید اعتبار سازمان ملی استاندارد حذف شدند.

حال به نظر می‌رسد که خودروی ملی سمند به‌عنوان نخستین قربانی این استراتژی، دیگر شماره‌گذاری نمی‌شود و همین موضوع باعث نارضایتی خریداران جدید شده است.  ظاهرا مالکین آخرین نسل خودروهای سمند پس از تکمیل پرداخت وجه به خودروساز، می‌توانند ماشین خود را فاکتور کنند، ولی در پلاک‌گذاری آن با مشکل مواجه هستند.

ایران‌خودرو در مورد مسائل مربوط به توقف شماره‌گذاری سمند اعلام کرده که به‌منظور اجرای تعهدات خود نسبت به مشتریان، جلساتی را با سازمان ملی استاندارد برگزار و تکلیف خودروهای جدید را روشن می‌کند.

ناگفته نماند که تعداد تعهدات سمند بسیار محدود بوده و اکثر این ماشین‌ها قرار است در ناوگان حمل‌ونقل شهری، جایگزین خودروهای فرسوده‌تر شوند. پس از اجرای کامل تعهدات، ایران‌خودرو برای همیشه تولید سمند را متوقف خواهد کرد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.