توقف تولید پژو ۴۰۵ و سمند به گرانی خودرو دامن می‌زند

1 1,433
در بحبوحه کاهش توان تولیدی خودروسازان و افزایش تقاضای بازار، توقف تولید پژو ۴۰۵ و سمند بدون معرفی خودروی جایگزین سرخط خبرها شده است. بدون شک حذف دو خودروی پرطرفدار و مطرح از لیست محصولات تولیدی ایران‌خودرو، موجب التهاب بازار و سرگردانی خریداران می‌شود.

معمولا پیش از حذف تولید یک محصول، محصول بهتری با کیفیت بالاتر به‌عنوان جایگزین انتخاب می‌شود تا اوضاع بازار برهم نریزد. ولی خبر توقف تولید پژو ۴۰۵ و سمند بدون معرفی هیچ خودروی جایگزین مناسبی منتشر شده که احتمالا با واکنش شدید بازار همراه خواهد بود.

البته ادامه تولید خودروهای بی‌کیفیت چندان توجیه‌پذیر نیست، ولی نخست باید با توجه به نیاز بازار، ماشین‌های جدید با امکانات و کیفیت بهتری را به‌عنوان جانشین معرفی کرد و سپس از تولید خودروهای قدیمی دست کشید.

گذشته از این‌ها، خودروهای جایگزین نه‌تنها از جنبه ظاهری، بلکه از لحاظ مشخصات فنی باید حداقل یک پله بالاتر از خودروهای منقضی باشند. به‌عنوان مثال، خودروی تیبا جایگزین پراید سایپا شد، ولی فقط ظاهر بهتری نسبت به آن داشت!

ناگفته نماند که توقف تولید پژو ۴۰۵ و سمند در شرایط کنونی نه به نفع مردم و نه به نفع بازار است، چون به دلایل متعدد از جمله مشکلات مربوط به واردات خودروهای سواری، شرکت‌های تولیدکننده خودرو قادر به تأمین نیاز بازار نیستند و فشار زیادی بر آن‌ها وارد است. از تبعات احتمالی این اقدام می‌توان به گرانی هر چه بیشتر محصولات داخلی اشاره کرد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
1 نظر
  1. فرشاد
    فرشاد می گوید

    بهتر که تولید نشه هرچی ماشین سواری و سنگین پرمصرفه توفف تولید بشه هرچه پول دراوردم رفت جای بنزین

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.