توقف تولید تیبا و تیبا ۲ کماکان در دستور کار است

0 7,351
اوایل خردادماه بود که سازمان ملی استاندارد ایران، دستور توقف تولید تیبا و تیبا ۲ از گروه سایپا و پژو ۴۰۵ و تمام مدل‌های سمند (به غیر از سورن) را صادر کرد. این خودروها به دلیل عیوب پرتکرار و عدم رعایت استانداردهای ایمنی از دور خارج شده و باید هر چه زودتر از سبد محصولات خودروسازان حذف شوند.

به دنبال صدور این دستور، شماره‌گذاری خودروهای مذکور ممنوع شد. خریداران مدل‌های جدید اگرچه ماشین خود را فاکتور می‌کردند، اما نمی‌توانستند برای پلاک گذاری اقدام کنند. این موضوع موجب شکایت خریداران جدید شد و شرکت‌های مربوطه را وادار به چاره‌اندیشی کرد.

گروه خودروسازی سایپا به نوبه خود مذاکرات فراوانی را با سازمان ملی استاندارد انجام داد و در نهایت با قول ارتقای کیفیت دو محصول تیبا و تیبا ۲ توانست جواز لازم برای شماره‌گذاری این خودروها را کسب کند.

مدیرعامل سایپا ضمن اشاره بر افزایش سطح کیفی محصولات خود و عذرخواهی از مشتریان خودروهای جدید، وعده داده که خودروهای تیبا و تیبا ۲ طی یک الی دو هفته دیگر در اختیار خریداران قرار می‌گیرد.

البته توقف تولید تیبا و تیبا ۲ همچنان در دستور کار است و مجوز شماره‌گذاری تنها تا پایان انجام تعهدات قبلی اعتبار دارد. خودروهایی که قبلا به صورت ‌پیش‌فروش خریداری شده‌اند نهایتا تا یک الی دو هفته دیگر به مشتریان تحویل داده می‌شوند.

ساینا نیز به دلیل کیفیت پایین ساخت و عدم رعایت استانداردهای لازم در آینده نزدیک از لیست تولیدات سایپا حذف خواهد شد. با توقف تولید تیبا و تیبا ۲ و همین‌طور ساینا، انتظار می‌رود سایپا هر چه زودتر محصولات جایگزین را به بازار عرضه کند. این خودروساز به تازگی از شاهین رونمایی کرده، ولی شاهین ۳۶۰ میلیونی نمی‌تواند جای تیباهای ۲۰۰ میلیونی را بگیرد. البته طبق گزارش‌های متعدد، محصول اقتصادی جدید سایپا در آینده نزدیک رونمایی می‌شود. در حال حاضر کوییک خودروی کف قیمتی این شرکت به شمار می‌آید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.