راهکارهای پیشنهادی برای کاهش تورم در بازار خودرو

0 567
یکی از اعضای هیأت علمی دانشگاه علم و صنعت به‌تازگی راهکارهای بالقوه‌ای را جهت کاهش تورم در بازار خودرو پیشنهاد کرده است. یکی از این راهکارها، به دسته‌بندی بازه‌های قیمتی خودروها و شناسایی خلاءهای موجود در آن‌ها اشاره می‌کند. در گام بعدی، باید با واردات خودرو این خلاءها را پر کرد تا در نهایت میزان عرضه و تقاضا در بازار به حالت تعادل برسد. بدین ترتیب التهاب و تورم در بازار به تدریج سیر نزولی پیدا می‌کند.

راهکار دیگر، تمرکز خودروسازان داخلی روی افزایش تولید محصولات است. البته این موضوع تنها مختص به ایران‌خودرو و سایپا نمی‌شود. خودروسازان دیگری نیز وجود دارند که قادر به افزایش عرضه هستند و می‌توانند سهم بسزایی در وضعیت داشته باشند.

همکاری خودروسازهای داخلی نیز به‌عنوان یک راهکار پیشنهادی جهت کاهش تورم در بازار خودرو و در عین حال افزایش محصولات مطرح شده است. به‌عنوان مثال، سایپا می‌تواند از موتورهای تولیدی ایران‌خودرو در ماشین‌های خود استفاده کند. این همکاری بدون شک موجب تسریع فرایند تولید و افزایش بازدهی می‌شود. هر چه خودروهای بیشتری تولید شوند، میزان عرضه و تقاضا به هم نزدیک‌تر و از التهاب بازار کاسته می‌شود.

باید خاطرنشان کرد که روش‌های پیشنهادی فوق در درازمدت به نتیجه مطلوب می‌رسند و تنها به کمی صبر و حوصله نیاز دارند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.