اپلیکیشن کارنامه

خرید و فروش مطمئن خودرو

نصب کنید

۲۶۰ هزار خودرو تا پایان سال در بازار عرضه خواهد شد

وزارت صمت اعلام کرد که قصد دارد تا پایان سال ۲۶۰ هزار خودرو را در بازار کشورمان عرضه کند.

چندی پیش مقاله‌ای تحت عنوان “سیاست غیرشفاف وزارت صمت برای صنعت خودرو/ تکلیف خودروهای ناقص چه شد؟” در خبرگزاری‌ها منتشر شد که وزارت صمت در واکنش به این مقاله توضیحاتی را ارائه داد.

در این مقاله به‌طور خلاصه عنوان شده بود که وزارت صنعت به‌عنوان متولی صنعت خودروسازی کشور سیاست جدی‌ای را در رابطه با افزایش عرضه خودرو و تعیین تکلیف خودروهای دپوشده در پارکینگ خودروسازان در پیش نمی‌گیرد. از یک طرف قیمت خودروها افزایش یافته اما همچنان خودروسازان با توجه به بدهی‌ خود به قطعه‌سازان نمی‌توانند محصولات ناقص خود را تکمیل و در بازار عرضه کنند. از طرف دیگر نیز بازار با کمبود عرضه و عرضه قطره‌چکانی مواجه است و همین موضوع گرانی بیشتر خودروها را سبب شده است. در انتهای این مقاله از وزارت صمت خواسته شده بود که یک سیاست‌ روشن را برای زمینه‌های مورد بحث اتخاذ کرده تا شاید به این واسطه وضعیت صنعت خودروسازی کشور کمی بهبود یابد.

حالا وزارت صنعت در واکنش به این مقاله توضیحاتی را ارائه داده است. مطابق با این توضیحات تا پایان سال ۲۶۰ هزار دستگاه خودرو در بازار کشور عرضه خواهد شد.

در متن توضیحات وزارت صنعت آمده است:

افزایش حدود ۱۸ درصدی قیمت محصولات تولیدی هرچند متناسب با افزایش هزینه‌های تولید بنگاه‌ها نبوده است، با این حال منابعی را جهت پرداخت مطالبات معوق قطعه‌سازان و سفارش‌گذاری قطعات کلیدی موردنیاز خطوط تولید ایجاد کرده است.

در این خصوص و با توجه به انگیزه ایجاد شده در شبکه تأمین، برنامه افزایش عرضه خودرو به بازار به میزان ۲۶۰ هزار دستگاه طی ۳ ماه پایانی سال تدوین و در دست اجراست که این موضوع بخشی از تقاضای بازار را پاسخ خواهد داد.

لازم به توضیح است بازار خودرو همانند سایر بازارها از نوسانات ایجاد شده در بازارهای پیشرو به‌شدت تأثیر پذیرفته و بخش قابل‌توجهی از نوسانات قیمت خودروها مربوط به این مسائل می‌باشد. در این راستا وزارت صمت از کلیه ابزارهای تحت اختیار خود برای مدیریت بازار و کاهش قیمت تولیدکننده استفاده خواهد کرد.

/blog/news-supply-260000-cars-by-end-of-1400/amp/
اخبار صنعت خودروسازی
کارشناسی رنگ،بدنه،فنی و بیش از 430 نقطه در خودرو
ثبت درخواست
نظرات (0)
نظر بدهید