عرضه خودرو در بورس کالا؛ مخالفان و موافقان چه می‌گویند؟

0 2,060
یکی از کارشناسان صنعت خودروی کشورمان می‌گوید تنها در حالتی می‌توان انتظار کاهش التهاب بازار خودرو را داشت که خودرو به‌صورت مداوم در بورس کالا عرضه شود.

براساس گفته‌های وی اگر خودرو به‌صورت مداوم در بورس کالا عرضه نشود نمی‌توان انتظار داشت که این اقدام جدید دولت بتواند تأثیری بر روی بازار خودروی کشورمان داشته و سبب کاهش التهاب بازار شود.

فردین آقابزرگی در این خصوص گفت: «با عرضه خودرو در بورس کالا اختلاف قیمت فعلی محصولات خودروسازان در بازار و کارخانه کاهش خواهد یافت. کشف قیمت با عرضه خودرو در بورس کالا سبب خواهد شد که سفته‌بازی و دلالی در بازار آزاد محصولات خودروسازان از بین برود.»

در طرف مقابل تعدادی دیگر از کارشناسان صنعت خودروسازی معتقد هستند که عرضه محصولات خودروسازان در بورس، تأثیر خاصی بر قیمت‌ها در بازار ندارد.

در همین خصوص چندی پیش فربد زاوه، اظهار کرد: «دولت حاضر نیست ساز و کار قیمت‌گذاری در بازار را به رسمیت بشناسد و فکر می‌کند که می‌تواند با تصمیماتی از این دست، ناکارآمدی خود را جبران کند. قیمت محصولات در بورس به بازار نزدیک خواهد بود. ضمن اینکه قیمت‌‌های دستوری در کارخانه منطقی نیستند و نمی‌‌توان انتظار داشت که بورس از آنها تبعیت کند.»

مخالفان طرح مذکور معتقد هستند که تنها راهکار مدیریت و بهبود شرایط بازار خودرو عرضه بیشتر و متناسب با تقاضا در بازار است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.