خودروهای دپو شده در پارکینگ خودروسازان هنوز در بازار عرضه نشده است

0 784
قرار بود خودروهای دپو شده در پارکینگ خودروسازان هرچه زودتر در بازار عرضه شود اما بررسی‌های صورت گرفته حکایت از آن دارد که این وعده هنوز عملیاتی نشده است.

خودروسازان همواره کسری قطعه را دلیل اصلی دپوی خودروهای تولیدی خود در پارکینگ‌ها عنوان می‌کنند. گلایه همیشگی خودروسازان موضوع نقدینگی است و در آن سوی نیز، قطعه‌سازان به‌عنوان طلبکاران اصلی خودروسازان همیشه گلایه دارند.

عملا کمبود نقدینگی سبب کسری قطعه و در نهایت تولید خودروهای ناقص شده است. خودروهایی که به مرحله تجاری‌سازی نرسیده و فاکتوری برای آن‌ها صادر نشده است.

طبق اعلام ایران‌خودرو قرار بوده تا نیمه آبان گذشته، ۹۰ هزار دستگاه خودروی کف پارکینگ خود را به ۶۰ هزار برساند و ۳۰ هزار دستگاه را به بازار تزریق کند. سایپا نیز در این مدت قرار بود از ۵۳ هزار دستگاه خودروی کف پارکینگی خود، ۴۳ هزار دستگاه را به بازار تحویل دهد و حجم انباشت خود را به ۱۰ هزار دستگاه کاهش دهد. این اعداد و آمار علی‌رغم پایان مهلت مقرر و وعده داده شده، محقق نشده‌اند.

به هر صورت خودروهای دپو شده در پارکینگ خودروسازان تا پایان مهلت‌ مقرر شده تأمین قطعه نشده و راهی بازار نشده‌‌اند ضمنا وعده وزیر صمت در خصوص افایش تولید و عرضه خودروها نیز تاکنون پیاده‌سازی نشده است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.