منتظر یک کراس‌اوور برقی جدید از سوی گروه خودروسازی سایپا باشیم؟

زدریو جی ایکس ۵ وارد کشور شد

0 984

بر اساس اخبار منتشرشده در فضای مجازی به‌تازگی تعدادی زدریو جی ایکس ۵ وارد کشور شده و به همین جهت نیز شایعاتی به گوش می‌رسد که حکایت از عرضه این کراس‌اوور برقی از سوی گروه خودروسازی سایپا دارد.

در همین راستا شنیده می‌شود که گروه خودروسازی سایپا قصد دارد پس از انجام برخی از آزمایش‌های فنی بر روی کراس‌اوور برقی زدریو جی ایکس ۵ و کسب مجوز‌های لازم این خودرو را در داخل کشور مونتاژ و در بازار عرضه کند.

شایعه‌ای که البته هنوز به‌صورت رسمی از سوی سایپا تأیید یا تکذیب نشده است.

اما زدریو جی ایکس ۵ چه مشخصاتی دارد؟

پیش از آنکه به معرفی جی ایکس ۵ بپردازیم اجازه دهید مقداری در خصوص برند این محصول برقی یعنی زدریو توضیح دهیم. این برند از سال ۲۰۱۷ کار خود را آغاز کرده و در حال حاضر ۴ خودرو برقی در سبد محصولات خود دارد. زدریو در حال حاضر تنها به طراحی و تولید محصولات برقی مشغول است و آن‌طور که به نظر می‌رسد نیز سایپا به‌سراغ یکی از کوچک‌ترین کراس‌اوورهای آن یعنی GX5 رفته است.

در حال حاضر زدریو کراس‌اوور GX5 را در بازار چین با دو پیشرانه الکتریکی عرضه می‌کند که نسخه ارزان‌تر آن از مشخصاتی برابر با ۸۷ اسب‌بخار قدرت و ۱۸۰ نیوتن‌متر گشتاور برخوردار است. نسخه گران‌تر نیز که با پسوند P در بازارهای هدف تمایز داده می‌شود می‌تواند ۱۲۰ اسب‌بخار قدرت و ۲۸۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید کند.

هر دو نسخه این خودرو در هر بار شارژ کامل ۳۳۸ کیلومتر مسافت را پیمایش کرده و اتفاقا از قابلیت شارژ سریع نیز برخوردار هستند.

از جمله امکانات این خودرو در نسخه فول‌آپشن می‌توان به کیسه هوا، سامانه کنترل پایداری الکتریکی، سنسور نور و باران، ترمز پارک برقی، فرمان کمکی برقی، نمایشگر لمسی، نمایش صفحه تلفن همراه بر روی نمایشگر خودرو، استارت دکمه‌ای، دوربین ۳۶۰ درجه، دوربین ثبت وقایع، ترمز اضطراری هوشمند، رادار خطی، تهویه اتوماتیک، صندلی برقی راننده، سانروف، تریم داخلی چرم و شارژر بی‌سیم تلفن همراه اشاره کرد.

هنوز در خصوص برچسب قیمتی کراس‌اوور GX۵ صحبتی به میان نیامده است و حتی مشخص نیست که سایپا به چه منظور چند دستگاه از آن را وارد کشور کرده است اما به هر صورت این خودرو در بازار چین در نسخه پایه بهایی برابر با ۱۱۵ هزار و ۸۰۰ یوان داشته و نسخه فول آپشن آن نیز با بهایی برابر با ۱۳۹ هزار و ۸۰۰ یوان داد و ستد می‌شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.