از جایگزین ساینا چه خبر؟ مروری بر آنچه از نیوسدان سایپا می‌دانیم

0 1,046

در راستای تحقق تولید و عرضه ۱۰ خودروی جدید در طی ۳ سال آینده مهندسین سایپا از یک محصول جدید در کلاس بی‌پلاس نام می‌برند که فعلا نیوسدان خوانده می‌شود.

این محصول فعلا مرحله طراحی نهایی را پشت‌سر گذاشته و وارد فاز ساخت قالب شده است. تصاویر و رندهای منتشر شده از آن حکایت از طراحی دو رنگ در بدنه و سقف داشته و گویای آن است که سایپا در حال حرکت به‌سمت طراحی‌های اسپرت‌تر است.

انتظار می‌رود حداقل ۶ ماه پس از تولید اطلس (هاچ‌بک‌کراسی در کلاس B روی پلت‌فرم ساینا) شاهد عرضه این محصول جدید سایپا باشیم. از آنجا که اطلس نیمه دوم سال آینده عرضه خواهد شد احتمالا اواسط سال ۱۴۰۲ نیوسدان سایپا معرفی شده و اواخر همان سال یا اوایل سال ۱۴۰۳ در بازار عرضه خواهد شد.

گفته می‌شود با ورود اطلس و نیوسدان سایپا به بازار شاهد خروج خودروهای تیبا و ساینا معمولی از خط تولید خواهیم بود.

باتوجه به این‌که اطلس به‌عنوان یک فیس‌لیفت کامل از خودرو کوییک معرفی شده است، به نظر می‌رسد نیوسدان سایپا نیز نسخه صندوق‌دار همین خودرو و به‌نوعی فیس‌لیفتی کامل از خودرو ساینا یا ساینا اس خواهد بود که قطعا از خودروهای مذکور گران‌تر است.

برچسب قیمتی مطرح‌شده در خصوص این خودرو به‌صورت واضح مشخص نیست اما به‌طور قطع نمی‌توان انتظار داشت که سایپا این محصول را با بهایی کمتر از ۲۵۰ میلیون تومان در بازار عرضه کند.

مشخصات و امکانات نیوسدان سایپا

هنوز خیلی زود است که در خصوص قوای محرکه نیوسدان سایپا حرفی به میان آید اما دور از انتظار نیست که این خودرو از موتور M15GSI بهره ببرد. این قوای محرکه می‌تواند ۱۳۵ نیوتن‌متر گشتاور و حدود ۹۰ اسب‌بخار قدرت تولید کند و حتی احتمال افزایش گشتاور و قدرت آن نیز مطرح است.

جالب است بدانید که این موتور از استاندارد یورو۵ برخوردار است و امکان تطابق آن با استانداردهای یورو۶ نیز وجود دارد. فعلا هنوز نمی‌توان در خصوص مشخصات قوای محرکه نیوسدان سایپا به‌صورت قطعی نظر داد اما به‌طور قطع این محصول جدید در زمان معرفی مطابق با استانداردهای روز عرضه خواهد شد.

در خصوص بحث امکانات رفاهی نیز می‌توان احتمال داد نیوسدان از استارت دکمه‌ای،‌ سانروف یا سقف شیشه‌ای، کروز کنترل، پنل کیلومترشمار دیجیتال،‌ فرمان برقی، صفحه نمایشگر لمسی، دوربین عقب و روکش چرمی صندلی‌ها برخوردار باشد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.