چرا از شاهین در بورس کالا استقبال نشد؟

1 7,569

مرحله سوم حراج خودرو در بورس کالا روز سه‌شنبه، ۲۲ شهریورماه آغاز شد. طبق گزارش‌های مختلف، ۲۰۰ دستگاه شاهین در بورس کالا با قیمت پایه ۳۰۴ میلیون تومان در دسترس متقاضیان قرار گرفته که تنها ۳۹ دستگاه از آن‌ها مورد معامله قرار گرفت.

چرا از شاهین در بورس کالا استقبال نشد؟ – ۲۳ شهریور

یکی از کارشناسان بازار سرمایه در خصوص عدم استقبال از خودرو شاهین در بورس کالا گفت:‌ «واقعیت این است که در بورس کالا مصرف‌کننده نهایی برای کالاها وجود دارد و این مصرف‌کننده می‌داند که باید قیمت واقعی را پرداخت کند، درواقع تنها مصرف‌کنندگان واقعی برای خرید خودرو از بورس کالا اقدام می‌کنند، زیرا می‌دانند که باید بهای واقعی خودرو را پرداخت کنند و دیگر خبری از دلال‌ها نیست. معمولا در این فرایند متقاضی کمتری وجود دارد و شاهد تقاضای کاذبی که در وزارت صمت وجود دارد نیستیم. در این فرایند ۱۰ درصد مبلغ باید واریز شود و به همین دلیل مانند قرعه‌کشی خودرو، کسی بی‌هدف ثبت‌نام نمی‌کند.»

شاهین در بورس کالا ۵۰ میلیون تومان ارزان‌تر به فروش می‌رسد – ۲۱ شهریور

در ۱۹ شهریورماه ۱۴۰۱ خودروی شاهین در نمایندگی‌ها با قیمت ۳۴۴ میلیون و ۵۸۰ هزار تومان و در بازار آزاد با قیمت ۳۵۸ میلیون تومان معامله می‌شد. بنابراین عرضه شاهین در بورس کالا بهترین فرصت برای متقاضیان این خودرو به حساب می‌آید چراکه این خودرو حدودا ۵۰ میلیون تومان ارزان‌تر از بازار در بورس کالا عرضه می‌شود.

بورس کالا یک بستر رقابتی با شرایط مساوی است که قیمت واقعی محصولات را کشف می‌کند. در این بستر، خریداران بر سر قیمت با یکدیگر رقابت کرده و در نهایت بالاترین بهای پیشنهادی، برنده کالا می‌شود.

فروش خودروی شاهین در بورس کالا روز سه‌شنبه آغاز شده و برندگان حراج می‌توانند ماشین خود را حدود یک ماه بعد، حوالی ۲۳ مهرماه ۱۴۰۱ از نمایندگی منتخب تحویل بگیرند. بنابراین در هنگام انتخاب نمایندگی بهتر است نزدیک‌ترین مرکز به محل سکونت خود را انتخاب کنید.

البته مبلغ پرداختی برای شاهین تنها به قیمت نهایی در بورس کالا محدود نمی‌شود. برندگان ملزم به پرداخت هزینه‌های متعددی هستند تا بتوانند محصول موردنظر را از نمایندگی تحویل بگیرند. این هزینه‌ها شامل واریز ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده، ۱ درصد مالیات حمل و نقل، ۲ درصد مالیات شماره‌گذاری برچسب انرژی و همین‌طور واریز مبلغی حدود ۴ میلیون و ۲۰۳ هزار تومان می‌شود که در واقع ۳ میلیون و ۸۱۳ هزار تومان آن مربوط به بیمه شخص ثالث و باقی به خدمات مربوط به پلاک گذاری (حدود ۳۹۰ هزار تومان) اختصاص می‌یابد.

با خرید شاهین در بورس همچنین می‌توانید رنگ ماشین (مشکی یا سفید) را بدون پرداخت هزینه در مرحله تکمیل وجه انتخاب کنید. در ضمن تعیین نمایندگی جهت تحویل خودرو نیز هیچ هزینه‌ای را بر دوش خریدار نمی‌گذارد.

لازم به ذکر است که مدیر بازرسی و امور اعضا بورس کالا در خصوص عرضه شاهین در بورس کالا طی نامه‌ای اعلام کرد: میزان پیش دریافت خرید محصول شاهین ۱۰ درصد است.

همچنین در این نامه اشاره شده محدودیت ورودی تعداد خرید برای هر کد ملی وجود ندارد و اشخاصی که پیش‌تر در عرضه‌های قبلی موفق به خرید خودرو سواری شده‌اند نیز امکان ثبت سفارش دارند.

همچنین، در صورت وجود مازاد عرضه، خرید برای مشتریان حقوقی در مازاد عرضه بلامانع است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
1 نظر
  1. حقیقت
    حقیقت می گوید

    در واقع قیمت تمام شده ۳۴۵ میلیون خواهد بود یعنی اختلاف حدود ۱۰ تا ۱۵ میلیونی

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.