نگاهی بر مشخصات خودروی اقتصادی سوزوکی هم قیمت با پراید

0 1,198

هاچبک جمع‌وجور تور H1 به‌تازگی وارد بازار هندوستان شده و نسخه ارزان‌تر آلتو K10 محسوب می‌شود. این ماشین حدود ۵۸۶۴ دلار قیمت دارد که نزدیک به ۳۰۰ میلیون تومان است، یعنی معادل قیمت یک دستگاه پراید. بنابراین سوزوکی هم قیمت با پراید می‌تواند گزینه مناسبی برای بازار اقتصادی ایران باشد.

مشخصات سوزوکی تور H1

محصول جدید سوزوکی هم از لحاظ ظاهری و هم از لحاظ باطنی یک خودروی بسیار ساده است که گویی مهندسین آن تنها روی هزینه تمام‌شده و کیفیت محصول تمرکز کرده‌اند. این ماشین در زیر کاپوت به موتور ۱ لیتری سری K انحصاری سوزوکی مجهز است که قدرت و گشتاور آن به ترتیب به ۶۶ اسب بخار و ۸۹ نیوتن‌متر می‌رسد. قوای محرکه از طریق گیربکس ۵ سرعته دستی به چرخ‌های جلو وارد می‌شود.

 البته نسخه دوگانه‌سوز خودرو نیز با قدرت ۵۶ اسب بخار و گشتاور ۵۲ نیوتن‌متر در دسترس مشتریان قرار دارد. بنابراین می‌توان گفت هاچبک کوچک سوزوکی یک خودروهای کاملا شهری و مناسب برای رفت‌وآمدهای کوتاه است.

سوزوکی هم قیمت با پراید ۳۰۰ میلیون تومانی از لحاظ تجهیزات نیز حرف زیادی برای گفتن ندارد. امکانات مهم این خودرو شامل دو کیسه هوا، جالیوانی تعبیه‌شده در محفظه درب‌ها و سیستم تهویه مطبوع می‌شود. یک نمایشگر دیجیتالی ساده پشت غربیلک فرمان، اطلاعات حیاتی ماشین را به راننده نشان می‌دهد، ولی وسط داشبورد دیگر خبری از نمایشگر اطلاعات سرگرمی نیست.

هاچبک جمع‌وجور سوزوکی در نمای مقابل دارای یک جلوپنجره مشبک بوده که با پلاستیک خشک مشکی‌رنگ احاطه شده است. دو چراغ درشت، در دو طرف جلوپنجره نصب شده‌اند. نمای جانبی با سادگی هر چه تمام‌تر طراحی شده و تنها رینگ‌های بسیار کوچک فولادی بدون قالپاق جلب‌توجه می‌کنند.

سوزوکی هم قیمت با پراید حدود ۳٫۵ متر طول داشته و تنها در سه رنگ سفید یخی، خاکستری و نقره‌ای متالیک در دسترس مشتریان قرار می‌گیرد. این ماشین به لحاظ قیمت و کاربرد شهری، می‌تواند نظر واردکنندگان را به خود جلب کند. سوزوکی جزو شرکت‌های تحریم‌شده توسط سیاست‌گذاران صنعت خودرو کشور نیست و می‌تواند جایگزین مناسبی برای پراید باشد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.