جولان نخستین خودروی وارداتی در خیابان‌های کشور؛ از پیکاپ تاگا پادرا چه می‌دانیم؟

0 728

با ازسرگیری واردات خودرو، گروه صنعتی پادرا دست روی پیکاپ جذاب کینگ لینگ تاگا گذاشت. اولین سری از پیکاپ‌های تاگا به‌تازگی پلاک‌گذاری و تحویل مشتریان شده‌اند.

مهم‌ترین مشخصات پیکاپ تاگا پادرا

پیکاپ تاگا یا همان تاگا H در حال حاضر به‌صورت وارداتی در دسترس خریداران ایرانی قرار می‌گیرد. ولی در صورت استقبال، پادرا قصد دارد مونتاژ این خودرو را بر عهده بگیرد. در این صورت قیمت تاگا به‌طور قابل‌توجهی کاهش خواهد یافت.

تاگا نسخه چینی ایسوزو D-Max بوده و از لحاظ پلتفرم و مشخصات فنی، اشتراکات بسیاری با این محصول ژاپنی دارد. به همین خاطر تاگا از اهمیت خاصی نزد ایرانیان برخوردار است. این ماشین در دو نسخه بنزینی و دیزلی، و فعلا با گیربکس دستی در دسترس خریداران قرار می‌گیرد.

از جمله مشخصات پیکاپ تاگا پادرا در بخش فنی می‌توان به موتور ۱.۸ لیتری ۴ سیلندره توربوشارژ اشاره کرد که حدود ۲۳۱ اسب بخار قدرت و ۳۱۰ نیوتن متر گشتاور دارد. این موتور به گیربکس ۶ سرعته دستی متصل بوده و قوای محرکه را به چرخ‌های جلو انتقال می‌دهد. تاگا تا ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت سرعت می‌گیرد و شتاب صفر تا صد آن در مدت‌زمان ۱۲ ثانیه اتفاق می‌افتد.

تاگا در نسخه دیزلی هم عرضه شده که شامل موتور ۳ لیتری توربودیزل و گیربکس ۵ سرعتی دستی می‌شود. قدرتی معادل ۱۴۰ اسب بخار و گشتاور ۳۲۰ نیوتن متر از طریق گیربکس به هر چهار چرخ وارد شده و موجب حرکت ماشین می‌شود.

مشخصات پیکاپ تاگا پادرا در بخش امکانات و تجهیزات ایمنی و رفاهی را می‌توان در مواردی همچون سیستم کنترل پایداری، سیستم کنترل کشش، سیستم ورود و استارت بدون کلید، کروز کنترل، سنسور نور و سنسور باران، سنسور پارک جلو و عقب، دوربین ۳۶۰ درجه، قفل دیفرانسیل محور عقب و سیستم پایش باد لاستیک‌ها خلاصه کرد.

پیکاپ تاگا پادرا در حال حاضر قیمتی بین ۲.۴ تا ۲.۵ میلیارد تومان دارد، که البته عمده دلیل این گرانی به هزینه‌های گمرک، نقل و انتقال، عوارض، تعرفه‌ها و … مربوط می‌شود. در صورتی که پادرا مونتاژ این خودرو را بر عهده گیرد، قیمت آن هم در حد پیکاپ‌های موجود در بازار کاهش می‌یابد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.