تارا به طور آزمایشی وارد خطوط تاکسیرانی روسیه شد

0 509
به گفته امیرمحمد کیان‌منش، مدیر مطالعات و برنامه‌ریزی بازارهای صادرات شرکت ایران‌خودرو، خودروی تارا به عنوان تاکسی به خطوط حمل و نقل مسکو پیوسته است. هم‌اینک ۱۲ دستگاه تاکسی تارا در روسیه به طور آزمایشی به شهروندان سرویس می‌دهند.

کیان‌منش روز پنجشنبه در حاشیه بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی اتومبیلیتی ۲۰۲۳ در مسکو اظهار داشت که تاکنون ۱۲۰ دستگاه از انواع محصولات ایران‌خودرو به توزیع‌کننده روس تحویل شده که از این تعداد، ۱۲ دستگاه تارا به ناوگان تاکسیرانی یاندکس پیوسته‌اند.

در حال حاضر، شرکت رولف در روسیه وظیفه توزیع محصولات ایران‌خودرو را بر عهده دارد. این طور که به نظر می‌رسد، شرکت ایرانی در حال توسعه شبکه توزیع خودرو در روسیه و افزودن سایر شرکت‌های توزیع‌کننده خودرو به این چرخه همکاری است.

در صورت موفقیت تاکسی تارا در روسیه و رسیدن به نتایج رضایت‌بخش در تست جاده‌ای در نواحی مختلف شهر مسکو، سفارش قطعی از شرکت یاندکس دریافت خواهد شد. بنابراین تعداد خودروهای بیشتری به عنوان تاکسی راهی خیابان‌های این شهر می‌شوند.

طبق گزارش یکی از رسانه‌های روسی، ناوگان حمل و نقل این کشور از سال ۲۰۲۲ با کمبود شدید خودروهای اقتصادی مواجه شده و علیرغم تسلط بیشتر شرکت‌های چینی، محصولات آن‌ها را نمی‌توان به عنوان تاکسی ارزان‌قیمت به خدمت گرفت. اما تارای ایران‌خودرو که روی پلتفرم اصلاح‌شده پژو ۳۰۱ تولید شده، از جهات مختلف مثل قیمت، تجهیزات، مشخصات فنی و استانداردهای ایمنی مناسب پیوستن به سیستم حمل و نقل روسیه است.

تاکسی تارا در روسیه به پیشرانه ۱.۶ لیتری تنفس طبیعی و گیربکس ۵ سرعته دستی یا جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک مجهز است که ۱۱۳ اسب بخار قدرت و ۱۴۴ نیوتن متر گشتاور را به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند. موتور تارا با فناوری‌های زمان‌بندی متغیر سوپاپ‌های ورودی و پمپ روغن متغیر تقویت شده و مصرف سوخت بهینه‌ای دارد. این ماشین با تجهیزات ایمنی و رفاهی متنوع به روسیه صادر شده و مدل دستی و اتوماتیک آن به ترتیب با قیمت ۱.۴۸ میلیون روبل و ۱و۷ میلیون روبل به فروش می‌رسند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.