ناوگان اتوبوسرانی تهران تا پایان سال برقی می‌شود

0 1,110
مهدی علیزاده، مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران از ورود اتوبوس برقی به ناوگان حمل و نقل عمومی تا پایان سال ۱۴۰۲ خبر داد. هم‌اکنون یک دستگاه اتوبوس برقی در خط ۷ در حال تست و سرویس‌دهی است.

به دلیل فرسودگی ناوگان حمل و نقل عمومی، عمده سفرهای شهری از طریق خودروهای شخصی صورت می‌گیرد که این موضوع تأثیر بسیاری در ازدحام و ترافیک شهری، مصرف بی‌رویه سوخت و از همه مهم‌تر آلودگی هوا دارد. شهردار تهران اوایل فروردین‌ماه وعده تجهیز ناوگان به اتوبوس، ون، تاکسی و موتورسیکلت‌های پاک و غیر آلاینده را داد و پس از گذشت پنج ماه بالاخره نشانه‌هایی از تحقق این وعده به چشم می‌خورد.

ورود اتوبوس برقی به ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت نشان می‌دهد که هدف نوسازی و برقی سازی با جدیت تمام دنبال می‌شود. در حال حاضر یک دستگاه اتوبوس برقی به طور آزمایشی در خط هفت در حال تردد بوده و تا پایان سال جاری ۲۰۰ دستگاه اتوبوس برقی وارد خطوط حمل و نقل عمومی می‌شوند.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران در صد و شصت و یکمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران علاوه بر ورود اتوبوس برقی به ناوگان اتوبوسرانی تهران، به قراردادهای بسته‌شده با شرکت‌های داخلی جهت بازسازی اتوبوس‌ها اشاره کرد. شرکت‌های داخلی طبق قرارداد می‌بایست ۱۴۰۰ اتوبوس بازسازی‌شده را تحویل ناوگان دهند، هرچند که تاکنون تنها ۴۳۰ دستگاه آماده شده که تا مهرماه وارد خیابان‌ها می‌شوند.

بد نیست بدانید که در راستای کاهش آلودگی و همچنین نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی، به تازگی آیین‌نامه واردات اتوبوس‌های کارکرده نیز به تصویب رسیده است که طبق آن، اتوبوس‌های وارداتی می‌بایست حداکثر ۵ سال عمر داشته و علاوه بر استانداردهای لازم، دارای حدود آلایندگی مجاز بر اساس قوانین و مقررات باشند. بدین ترتیب هر شرکت حمل و نقل مورد تأیید وزارت راه و شهرسازی و وزارت کشور قادر به ورود اتوبوس کارکرده هستند تا هدف نوسازی ناوگان در سطح کشور هر چه زودتر محقق شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.