توقف موقت افزایش قیمت خودرو با کمک بورس کالا

0 1,209
دلایل متعدد از جمله ممنوعیت واردات خودرو، عدم رقابت بین خودروسازان و عدم تعادل بین عرضه و تقاضا باعث شده خودروها به‌طور غیرواقعی قیمت‌گذاری شوند. ولی عرضه خودروها در بورس کالا تا حدی توانسته موجب توقف موقت افزایش قیمت خودرو در بازار امروزی شود.
عرضه محصولات در بورس کالا با شفافیت بسیاری همراه است و خودروسازهای داخلی را تشویق به یک رقابت سالم برای افزایش تعداد و کیفیت محصولات خود می‌کند. البته این راه‌حل به شرطی به ثمر می‌نشیند که شرکت‌های سازنده قادر به عرضه مستمر خودرو و تأمین نیاز بازار باشند و دیگر اینکه، قیمت پایه خودرو به‌طور منصفانه تعیین شود.
نقش بورس کالا در توقف موقت افزایش قیمت خودرو انکارناپذیر است، چون دست واسطه‌ها و دلالان را از معاملات خودرویی کوتاه می‌کند.
برای خرید خودرو از بورس کالا، متقاضی حتما باید کد بورس کالا و همین‌طور حساب وکالتی متعلق به خود داشته باشد. عمده بانک‌ها از سرویس حساب وکالتی پشتیبانی می‌کنند. کد بورس کالا به شیوه حضوری و با مراجعه فیزیکی به کارگزاری معتمد یا به شیوه الکترونیکی و با مراجعه به وب‌سایت آنلاین کارگزاری معتمد تهیه می‌شود. البته در روش الکترونیکی، متقاضی باید از قبل، کد سجام داشته و به اصطلاح، سجامی شده باشد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.