خودروی اقتصادی TF21 جایگزین سمند و پژو ۴۰۵ می‌شود

0 8,291
طبق استراتژی جدید ایران‌خودرو در راستای رضایت مشتریان و ارتقای کیفی محصولات و خدمات، خودروی اقتصادی TF21 جایگزین سمند و پژو ۴۰۵ می‌شود. شرکت بزرگ ایران‌خودرو در طول ۲ الی ۳ سال آینده، حداقل ۷ خودروی جدید را روانه بازار خواهد کرد.

ایران‌خودرو در بهمن‌ماه سال گذشته به‌طور خودخواسته تصمیم گرفت استراتژی جدیدی را با هدف ارتقای کیفیت محصولات و رضایت هرچه بیشتر مشتریان و از همه مهم‌تر کاهش زیان‌دهی در پیش بگیرد. این راهبرد سه محوره، شامل تولید خودروهای جدید، از دور خارج کردن محصولات قدیمی و ارتقای کیفی خودروهای فعلی می‌شود.

بدین ترتیب، خودروهای سمند و پژو ۴۰۵ به سبب قدیمی بودن پلتفرم و همین‌طور عدم امکان عبور از استانداردهای ۸۵گانه علیرغم محبوب بودن، از دور خارج و تولید آن‌ها متوقف شده است. بدون شک حذف این خودروها باعث از بین رفتن بخشی از بازار می‌شود، اما ایران‌خودرو درصدد است با افزایش تیراژ پژو پارس و پژو ۲۰۶ که از لحاظ قیمت تفاوت چندانی با محصولات حذف‌شده ندارند، بخشی از این کمبود را جبران کند. همچنین خودروی اقتصادی TF21 جایگزین سمند و پژو ۴۰۵ شده و خلأ ناشی از نبود آن‌ها را پر می‌کند.

از دیگر برنامه‌های آینده ایران‌خودرو می‌توان به رشد تولید وانت آریسان ۲ و سواری‌های تارا و دنا پلاس اتوماتیک اشاره کرد. زمینه تأمین قطعات این محصولات از قبل فراهم آمده و شرکت داخلی امیدوار است تا پایان سال بتواند رشد ۵۰ درصدی در تولید داشته باشد.

پیروی از برنامه ارتقای کیفی محصولات و معرفی خودروهای جدید مطابق با تکنولوژی‌های روز، جزو اهداف اصلی خودروسازان داخلی به حساب می‌آید. ایران‌خودرو این برنامه را با حذف سمند و پژو ۴۰۵ و معرفی TF21 آغاز کرده است. از طرف دیگر، سایپا نیز با توقف تولید ساینا و تیبا قدم در این پروسه گذاشته و به‌تازگی خودروی متفاوت و جذاب شاهین را به‌عنوان محصول اقتصادی جدید در دسترس مشتریان قرار داده است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.