قرارداد خرید هزار دستگاه تاکسی برقی توسط شهرداری تهران منعقد شد

0 978
طی مراسمی قرارداد خرید تاکسی‌های برقی توسط شهرداری تهران منعقد شد. ۴ مدل خودروی آریزو ۵ برقی، جک J7 برقی، جک J4 برقی و تارا برقی خودروهایی هستند که تا دو سال آینده بخشی از ناوگان خودروهای برقی تهران خواهند بود.

به گزارش کارنامه، علیرضا زاکانی با بیان اینکه درخواست اول ما تأمین ۵۰ هزار دستگاه خودرو برای تأمین تاکسی برقی بوده است، گفت: ابلاغیه تبصره ۱۲ بررسی شده و با معاون وزیر نفت جلسه‌ای داشتیم و شهرداری جدول تأمین مالی را آماده کرده است.

شهردار تهران گفت: ما به‌ازای توانمندی تولید، نظر خودروسازان و رانندگان تاکسی را دریافت کنیم و میزان تولید، قیمت و جذابیت برای رانندگان تاکسی اهمیت دارد.

علیرضا زاکانی با بیان اینکه ۷۲ هزار تاکسی در شهر داریم که بخش عمده آن عمر مفید خود را از دست داده و نیازمند نوسازی هستند، گفت: وزیر صمت توجه ویژه‌ای به موضوع دارد و جلسات ثابت هفتگی در این‌باره برگزار می‌شود که درنهایت نتیجه بر این شد در این زمینه انتخاب و اختیار خودروها به رانندگان داده شود.

شهردار تهران افزود: امروز پنج خودرو و هفته قبل دو خودرو رونمایی شد تا با قابلیت، قیمت و تسهیلات آنها آشنا شویم و براساس آن دست به ارائه خدمت بزنیم.

علیرضا زاکانی با بیان اینکه اساس بر این است که بر مبنای تولید داخلی پیش برویم، تأکید کرد: کارخانه‌های داخلی یک طرف موضوع هستند و خودروها را ارائه می‌دهند تا تصمیم‌گیری کنیم و در حال حاضر خودرو‌ها وارد و مونتاژ می‌شوند و بخشی از آنها هم بومی‌سازی و داخلی‌سازی شده‌اند.

شهردار تهران با بیان اینکه درباره نحوه پرداخت تسهیلات و شرایط بحث شده است، افزود: با وزارت‌خانه‌های نفت، صمت و کشور برای ارائه تسهیلات ویژه به تاکسی‌های برقی جلساتی داشتیم.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.