قیمت محصولات ایران خودرو و سایپا به‌زودی افزایش خواهد یافت

0 181
بنابر اعلام مدیران عامل ایران خودرو و سایپا در مجمع عمومی سالانه شرکت‌هایشان، به‌زودی قیمت محصولات این دو خودروسازی دولتی افزایش خواهد یافت.

به گزارش کارنامه، پیش از این دبیر انجمن خودروسازان از تصویب افزایش قیمت محصولات ایران خودرو و سایپا در وزارت صمت خبر داده بود. وی مدعی شد به دلایل سیاسی و در آستانه روی کار آمدن دولت چهاردهم، دولت فعلی قصد ندارد بد نامی این کار را گردن بگیرد.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با بیان اینکه قیمت گذاری دستوری همواره باعث زیان در صنعت خودرو شده است، گفت: در کمیته خودرو در بحث خودروهای جدید گروه سایپا، اقدامات مناسبی صورت گرفته و در حوزه محصولات قدیمی‌تر هم مقرر شده که تا پایان سال و با دریافت مجوزهای لازم، اصلاح قیمت داشته باشیم.

علیمردان عظیمی مدیرعامل ایران خودرو نیز با بیان این‌که در مسیر تحقق شعار امسال، برنامه افزایش ۲۷ درصدی تولید در دستور کار ایران خودرو قرار گرفته است، اظهار کرد: شروط تحقق تولید سال ۱۴۰۳، تامین ارز به میزان مورد نیاز و به روزآوری قیمت محصولات است.
وی با اشاره به رویکرد ایران خودرو برای تحقق تولید و عرضه خودرو در سال ۱۴۰۳، عنوان کرد: تمرکز تولید بر محصولات اقتصادی اولین برنامه ایران خودرو در سال جاری است. در سال گذشته برای هشت محصول قیمت‌های خوبی گرفته شد که حاشیه سود مختصری به همراه آورد. اثر اقتصادی هشت محصول، امسال به ثمر خواهد نشست.
وی کاهش بهای تمام شده و اصلاح قیمت را دو ضرورت صنعت خودرو و رویکردهای اصلی ایران خودرو دانست و اظهار کرد: برنامه ایران خودرو در سال جاری کاهش شش درصدی بهای تمام شده محصولات است که می تواند در کنار اصلاح قیمت، به سودآوری ایران خودرو کمک کند. دست کم ۳۰ درصد از زیان انباشته ایران خودرو از محل بهای تمام شده بالای تولید محصولات است.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.