وزیر صمت: از تولید خودروی برقی حمایت می‌کنیم

سفر وزیر صمت به سمنان و رونمایی از محصول هیبریدی فرداموتورز

0 1,287
عباس علی آبادی وزیر صمت در جریان سفر به استان سمنان و رونمایی از محصول سوبا M4 هیبریدی فردا موتورز سخنانی پیرامون توسعه حمل‌ونقل برقی در کشور ایراد کرد.

عباس علی‌آبادی، وزیر صنعت، معدن و تجارت در نشستی با شماری از فعالان اقتصادی حوزه تولید خودرو در شهرک صنعتی سمنان اظهار کرد: «امروز در حوزه خودرو در رنسانس و دوره خاصی قرار داریم و اگر شرایط را درک کنیم، اتفاقات خاصی در این حوزه می‌افتد. اگر از این شرایط عبور کنیم، دیگر نمی‌توانیم به آن برسیم و در راهبردهای بخش خودرو باید تمام تمرکز ما بر تولید خودروهای برقی و واردات آن قرار گیرد.»

 وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه زیرساخت‌های کشور در زمینه توسعه خودروهای برقی به‌خوبی وجود دارد و نگرانی خاصی در این زمینه دیده نمی‌شود، گفت: «ظرفیت و بازار خوبی در حوزه برق وجود دارد و چالش اصلی امروز افزایش قابل‌توجه مصرف سوخت‌های فسیلی است که باید مدیریت شود. باید با توسعه خودروهای برقی از شرایط قابل‌توجه امروز گذر کرد و اقتصاد کشور با تدابیر جدید حفظ شود. همه باید کمک کنند تا تحولی در حوزه حمل‌ونقل در کشور صورت گیرد و خودروهای سواری تجاری و سنگین با شرایطی که مهیا می‌شود، از سامانه‌های برقی استفاده کنند و دولت از این مسئله حمایت می‌کند.»

 وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: «کشور به‌لحاظ دانش و فناوری توانمند است و همه پلتفرم‌ها هم برای ترویج خودروهای برقی آماده شده‌اند و حتی بانک‌ها هم در این زمینه آماده هستند. حتی اگر برق را به‌مدت ۲ سال رایگان در اختیار مصرف‌کنندگان خودروهای برقی قرار دهیم، باز هم به‌شدت برای کشور به‌صرفه است.»

وی با بیان اینکه برای خروج از بن‌بست تأمین انرژی با هزینه‌های بالا باید به‌سمت ترویج استفاده از خودروهای برقی پیش رفت، گفت: «استفاده از خودروهای برقی هزینه‌ها را تا یک‌پنجم نسبت به سوخت جهانی کاهش می‌دهد و اگر بنزین ۷۰ یا ۸۰ سنتی را در نظر بگیریم، این هزینه‌ها به یک‌هفتم می‌رسد؛ چراکه در این زمینه صرفه‌جویی قابل‌توجهی در مصرف سوخت و کاهش هزینه‌های کلان کشور انجام می‌شود.»

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.