اتوبوس‌های سه کابین به خیابان‌های تهران می‌آیند

0 479

محمد آقا میری، عضو کمیسیون حمل‌ونقل شورای اسلامی از تردد اتوبوس‌های سه کابین در تهران خبر داد. به گفته وی، چندین اتوبوس سه کابین تا پیش از به پایان رسیدن سال جاری وارد خیابان‌ها می‌شوند.

اتوبوس‌های سه کابین با ظرفیت مسافربری بیشتر از اتوبوس‌های معمولی می‌توانند نقش بسزایی در حمل‌ونقل شهری ایفا کنند. به گفته آقا میری، خرید ۱۰۰ اتوبوس سه کابین قطعی شده است و این احتمال وجود دارد که تعداد اتوبوس‌های بیشتری برای تردد در پایتخت خریداری شود.

اتوبوس‌های سه کابین در تهران به‌صورت وارداتی و دست‌اول خریداری و به خدمت گرفته می‌شوند. البته زمینه ورود ناوگان برقی هم در خطوط حمل‌ونقل تهران فراهم شده و به‌زودی شاهد تردد تاکسی‌ها و اتوبوس‌های برقی خواهیم بود. طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، اتوبوس‌های برقی نخست در پایانه‌ها شارژ می‌شوند، ولی با نصب تجهیزات لازم، امکان شارژرسانی به آن‌ها در ایستگاه‌های مختلف هم میسر خواهد شد.

اضافه شدن ۲۰۰ اتوبوس برقی به خطوط حمل‌ونقل

تردد اتوبوس‌های سه کابین در تهران و ورود تاکسی‌ها و اتوبوس‌های برقی به خیابان‌های این شهر، از جمله تمهیدات برنامه‌ریزی‌شده برای نوسازی و بهبود عملکرد ناوگان حمل‌ونقل عمومی شهر و همین‌طور کمک به کاهش آلودگی در سال جاری به حساب می‌آیند. به گفته مهدی علیزاده، مدیرعامل شرکت واحد اتوبوس‌رانی تهران، در حال حاضر یک دستگاه اتوبوس برقی در خط ۷ در حال سرویس‌دهی است و در صورت رسیدن به نتایج و بازخورد مثبت، ۲۰۰ اتوبوس برقی به خطوط حمل‌ونقل شهری می‌پیوندند.

ناگفته نماند که شرکت واحد اتوبوس‌رانی تهران همچنین قراردادهایی را به خودروسازان داخلی به امضا رسانده است که به موجب آن‌ها، تا پایان مهرماه حدود ۴۳۰ دستگاه اتوبوس بازسازی‌شده راهی خیابان‌ها می‌شوند. به‌علاوه، در مهندسی خطوط هم ۵۰۰ دستگاه مینی‌بوس خریداری شده که قرار است به جای ۵۶ دستگاه اتوبوس مورد استفاده قرار گیرند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.