بازگشت ایرتویا به جمع واردات کنندگان خودرو با تویوتا وایلد لندر دو دیفرانسیل

1 498

شرکت ماهان صنعت پارس با نام تجاری ایرتویا، نماینده سابق تویوتای ژاپن در ایران به جمع واردکنندگان خودرو پیوست.

به گزارش کارنامه، برند معروف ایرتویا و سابقه درخشان این شرکت در پشتیبانی از خودروهای تویوتا در سال‌های طولانی باعث شده بود تا نماینده تویوتا در ذهن مردم خوش نام شود. با بازگشت تحریم‌ها، ارتباط این شرکت ایرانی با برند مادر قطع شد و صرفا به ارائه خدمات پس از فروش استاندارد مشغول شد.

با شروع دور جدید واردات خودرو شاهد بودیم که شرکت‌های زیادی به صورت واسطه اقدام به واردات انواع محصولات تویوتا از جمله کرولا کردند و در این بین خبری از نماینده رسمی نبود. اما در سال جدید قرار است ایرتویا با یک محصول نسبتا گران تویوتا به جمع وارد کنندگان خودرو بپیوندند.

مشخصات و ویژگی‌های تویوتا وایلد لندر ایرتویا

تویوتا وابلد لندر دو دیفرانسیل، نوبرانه ایرتویا در سامانه واردات خودروی جانبازان است؛ این خودرو در واقع نسخه مخصوص بازار چین تویوتا راو فور محسوب می‌شود. برند GAC چین به عنوان شریک تویوتا، تولید کننده این خودرو است.

وایلدلندر در چین با دو پیشرانهٔ مختلف بنزینی و هیبریدی عرضه می‌شود. موتور بنزینی یک نمونهٔ ۲ لیتری تنفس طبیعی با ۱۷۱ اسب بخار قدرت و ۲۱۰ نیوتن متر گشتاور است. نیروی این موتور توسط یک گیربکس CVT به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود و سامانهٔ چهارچرخ محرک هم برای آن قابل سفارش است. نسخهٔ هیبریدی اما از یک موتور ۲.۵ لیتری تنفس طبیعی به همراه یک موتور الکتریکی استفاده می‌کند که مجموعاً ۲۲۲ اسب بخار قدرت تولید می‌کنند. نسخهٔ هیبریدی همچنین با سامانهٔ چهارچرخ محرک E-Four ارائه می‌شود.

با توجه به قیمت دلاری ۲۵ تا ۳۵ هزار دلاری وایلد لندر در بازار چین، قیمت احتمالی این خودرو در بازار آزاد کشورمان محدوده ۵ میلیارد تومان خواهد بود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
1 نظر
  1. Hesamdarvish
    Hesamdarvish می گوید

    فوق العاده برنامه کاربردی و مفید

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.