نسخه نهایی چری تیگو ۷ پلاس رونمایی شد

0 2,552

نسخه تولید انبوه نسل جدید چری تیگو ۷ با نام تیگو ۷ پلاس بعد از مدت‌ها تاخیر سرانجام در چین رونمایی شده و در معرض دید عموم قرار گرفت. نسخه جدید این خودرو با تغییرات بنیادین در زبان طراحی به زودی راهی بازارهای مختلف از جمله بازار ایران خواهد شد و انتظار می‌رود که در صورت انتخاب یک برچسب قیمتی معقول در بازار کشورمان با استقبال قابل‌توجهی مواجه شود.

در نسخه پلاس رونمایی شده از چری تیگو ۷ جلوپنجره خودرو نسبت به نسخه قبلی بسیار بزرگتر و حجیم‌تر شده و شکل مشبک و مشکی‌رنگی به خود گرفته است. لبه‌های پایین خودرو نیز قرمزرنگ شده و چراغ‌ها به شکل T‌ درآمده‌ است.

در درون کابین نیز یک صفحه نمایش دوبل به هم‌ پیوسته دیده می‌شود که از المان‌های اصلی خودروهای امروزی به شما می‌رود. دریچه‌های تهویه هوا نیز در نسل جدید تیگو ۷ تغییر شکل داده‌اند.

مشخصات فنی چری تیگو ۷ پلاس

این کراس‌اوور با پیشرانه‌ای هیجان‌انگیز‌تر نسبت به نسل قبلی راهی بازار خواهد شد. یک موتور ۱.۶ لیتری توربوشارژر مجهز به تکنولوژی GDi زیر کاپوت تیگو ۷ پلاس قرار گرفته که حداکثر قدرت آن ۱۹۷ اسب‌بخار و حداکثر گشتاور آن نیز ۲۹۰ نیوتن‌متر است. یک جعبه دنده هفت سرعته دوکلاچه نیز این خودرو را همراهی خواهد کرد.

جالب است بدانید چری کراس‌اوور جدید خود را در نسخه هیبریدی نیز به تولید خواهد رساند. پیشرانه این نسخه، ترکیبی از یک موتور ۱.۵ لیتری توربوشارژر و یک موتور ۴۸ ولتی خواهد بود. این پیشرانه می‌تواند ۲۳۰ اسب‌بخار قدرت و ۲۵۰ نیوتن‌متر گشتاور را تولید کند.

تیگو ۷ پلاس با چه برچسب قیمتی در بازار ایران عرضه خواهد شد؟

هنوز مشخص نیست که آیا نسخه هیبریدی چری تیگو ۷ پلاس نیز راهی بازار ایران‌ خواهد شد یا خیر اما مسلما مدیران‌خودرو امسال این خودرو را در نسخه ۱.۶ لیتری توربوشارژر در بازار کشورمان عرضه خواهد کرد.

براساس شایعات مطرح شده، مدیران‌خودرو قصد دارد نسل جدید تیگو ۷ را نسبت به نسل قبلی با افزایش بهای ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلیون تومانی در بازار عرضه کند و به همین جهت نیز احتمالا قیمت این خودرو در بازار ایران بیش از ۱ میلیارد تومان خواهد بود.

البته با توجه به بازار رقابتی که در این رنج قیمتی وجود دارد اگر مدیران‌خودرو نسل جدید تیگو ۷ را ارزان‌تر از رقبا یعنی در محدوده قیمتی ۸۰۰ تا ۹۰۰ میلیون تومانی در بازار عرضه کند شاهد فروش فوق‌العاده آن خواهیم بود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.