قیمت لاماری ایما مشخص شد؛ منتظر شرایط فروش این کراس‌اوور باشید

0 4,317

شرکت آرین‌‌پارس‌موتور روز جمعه ۱۵ بهمن‌ماه اولین کراس‌اوور مونتاژی خود با نام لاماری ایما را رونمایی کرد و حالا قیمت نهایی این خودرو مشخص شده است.

قیمت لاماری ایما مشخص شد – فروردین ۱۴۰۱

شرکت آرین‌پارس‌موتور قیمت رسمی کراس‌اوور لاماری ایما را ۹۸۹ میلیون تومان اعلام کرد.

لازم به ذکر است که امروز اولین سری از خودروهای لاماری ایما تولیدی این شرکت پلاک‌گذاری شده و به زودی شاهد اعلام نخستین شرایط فروش این خودرو خواهیم بود.

لاماری ایما جمعه رونمایی شد؛ قیمت نهایی باز هم اعلام نشد – بهمن ۱۴۰۰

این کراس‌اوور در ردیف محصولات سایز متوسط تک دیفرانسیل بازار قرار دارد و خودروهایی همچون تیگو ۷، جک S۵، فرداموتور T۵، هایما S۷، دیگنیتی٬‌ مکث‌موتور K۵ و KMC K۷ و فیدلیتی را به چالش می‌کشد.

در نشست خبری لاماری ایما در روز جمعه اطلاعاتی در خصوص قیمت نهایی این خودرو اعلام نشد اما براساس مشخصات فنی، امکانات رفاهی و ایمنی و همچنین رقبای لاماری ایما احتمالا بهای این خودرو بیشتر از ۱ میلیارد تومان نخواهد بود.

هرچند هنوز قیمت لاماری ایما به‌صورت رسمی اعلام نشده است اما مدیران و مسئولان آرین‌‌‌پارس‌موتور در زمان رونمایی این خودرو در روز جمعه وعده دادند که در زمان عرضه، لاماری ایما قیمتی بسیار رقابتی خواهد داشت و سایر خودروهای هم‌رده آن در بازار کشورمان حسابی به چالش کشیده خواهند شد.

گفته می‌شود که این کراس‌اوور اواخر سال جاری و یا ابتدای سال آینده در بازار کشورمان عرضه خواهد شد.

promotion banner

لاماری ایما آرین‌‌‌پارس‌موتور چه مشخصاتی دارد؟

لاماری ایما به یک موتور ۱٫۵ لیتری توربوشارژر مجهز است که می‌تواند ۱۹۶ اسب‌بخار قدرت در ۵۶۰۰ دورموتور در دقیقه و ۲۸۵ نیوتن‌متر گشتاور در ۱۵۰۰ تا ۴۰۰ دور در دقیقه تولید کند.

گیربکس این محصول از نوع ۷ سرعته دوکلاچه تَر (Wet) بوده و نیروی تولیدی قوای محرکه آن نیز از طریق این گیربکس به چرخ‌های جلو منتقل خواهد شد.

لاماری ایما وزن خالصی برابر با ۱۵۵۰ کیلوگرم دارد و باک بنزین آن نیز قابلیت حمل ۵۵ لیتر سوخت را داراست. همچنین فضای کاربردی صندوق عقب ایما ۴۸۰ لیتر اعلام شده است که البته این فضا با خواباندن صندلی‌های عقب، به بیش از هزار لیتر ارتقا می‌یابد.

مصرف سوخت بهینه این خودرو در شرایط استاندارد ۷٫۵ لیتر به‌ازای هر ۱۰۰ کیلومتر اعلام شده است که البته این ادعا با توجه به شرایط سوختی جایگاه‌های کشور قابل تغییر است.

از جمله امکانات رفاهی و ایمنی این کراس‌اوور چینی و مونتاژی آرین‌‌پارس‌موتور می‌توان به استارت دکمه‌ای، سقف پانوراما، تریم داخلی چرم مصنوعی، صندلی برقی راننده ۶ حالته، دوربین ثبت وقایع، دوربین و سنسور پارک عقب، شش کیسه هوا (۱۰ نقطه‌ای)، رینگ آلومینیومی ۱۹ اینچی، ترمز پارک برقی، اتوهلد، کنترل شروع حرکت در سربالایی و کنترل حرکت در سراشیبی، دسته‌دنده الکتریکی، جلو آمپر دیجیتال و یک‌پارچه با مالتی مدیا، فرمان کمکی برقی، تهویه اتوماتیک با پاکسازی هوای کابین، کروز کنترل، سامانه کنترل پایداری الکتریکی، اتصال مستقیم تلفن‌همراه به نمایشگر خودرو اشاره کرد.

مزایا و معایب احتمالی لاماری ایما

احتمالا برای شما نیز سؤال است که چرا بازه قیمتی یک میلیاردی برای لاماری ایما مطرح است درحالی که رقبای این محصول گاها حتی تا دوبرابر این قیمت نیز در بازار داد و ستد می‌شوند. پاسخ این سؤال نه به قوای محرکه که به تجهیزات ایمنی و علی‌الخصوص رفاهی این محصول باز‌می‌گردد.

هرچند لاماری ایما از نظر ابعادی برتری خاصی نسبت به رقبای خود ندارد اما به‌علت نبود ردیف سوم صندلی‌ امتیاز کمتری نسبت به آن‌ها می‌گیرد. از طرف دیگر نیز نبود امکاناتی نظیر ماساژور صندلی راننده (نسبت به جک کی ۷)، درب صندوق برقی، دوربین ۳۶۰ درجه، شارژ وایرلس، تریم داخلی با کیفیت، صندلی برقی شاگرد، گرمکن و سردکن صندلی‌های جلو سبب شده که برچسب قیمتی احتمالی برای این خودرو نسبت به رقبا کمتر باشد.

با این وجود اما نباید نسبت به قیمت احتمالی این کراس‌اوور تک‌دیفرانسیله کم‌لطفی کرد. به هر صورت برچسب قیمتی اقتصادی می‌تواند به‌تنهایی نقش بسزا و تأثیرگذاری در انتخاب مشتریان داشته باشد. به‌خصوص که ایما از قوای محرکه و گیربکس دوبل کلاچ قدرتمندی نسبت به رقبا برخوردار بوده و در خصوص کیفیت رانندگی اگر از آن‌ها برتر نباشد کمتر نیز نیست.

نکته انتهایی که بد نیست به آن اشاره کرد مربوط به خدمات پس از فروش و کمبود تیراژ عرضه این محصول است که احتمالا آرین‌‌پارس‌موتور و خریداران لاماری ایما را با چالش مواجه خواهد کرد.

در ادامه با ما همراه باشید تا نگاهی داشته باشیم بر مشخصات فنی و امکانات ایمنی این خودرو:

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.