نخستین محموله خودروهای ونوسیا وارد گمرک شد

0 942

مکث موتور به‌عنوان یکی از زیرمجموعه‌های مطرح ماموت خودرو، دست روی سه مدل خودروی لوکس و پرطرفدار ونوسیا گذاشته تا آن‌ها را روانه بازار ایران کند. تصاویر جدیدی از محصولات ونوسیا در گمرک قزوین در رسانه‌های آنلاین منتشر شده که سه مدل خودروی V-Online، Star و D60 Plus در آن‌ها قابل‌تشخیص است.

ونوسیا (Venucia) زیرمجموعه شرکت بزرگ دانگ فنگ به حساب می‌آید که همکاری گسترده‌ای با نیسان ژاپن دارد. ونوسیا در واقع یک برند چینی-ژاپنی است که دو واردکننده داخلی، یعنی مکث موتور و نورا موتور مسئولیت عرضه محصولات آن در بازار ایران را بر عهده گرفته‌اند.

ورود محصولات ونوسیا در گمرک قزوین، آن‌هم در تعداد قابل‌توجه، نشان می‌دهد مکث موتور اطمینان زیادی به وارداتی‌های خود داشته و فرایند اجرای تست‌ها و آزمون‌های فنی به زوی آغاز خواهد شد. در صورت موفقیت در این آزمون‌ها و کسب مجوز از سوی سازمان ملی استاندارد، به‌زودی شاهد عرضه این خودروها در بازار داخلی خواهیم بود.

مشخصات فنی سه مدل خودروی V-Online، Star و D60 Plus

کراس اوور V-Online بر اساس پلتفرم نیسان قشقایی ساخته شده و به پیشرانه ۱.۵ لیتری ۴ سیلندر توربوشارژ مجهز است. این موتور ۱۸۸ اسب بخار قدرت و ۲۶۰ نیوتن‌متر گشتاور دارد و به گیربکس ۷ سرعته اتوماتیک DCT‌ مجهز است.

ونوسیا Star یکی دیگر از محصولات ونوسیا در گمرک قزوین است که علیرغم عرضه در دو نسخه هیبریدی و بنزینی در بازار چین، تنها در نسخه بنزینی در دسترس مشتریان ایرانی قرار می‌گیرد. این خودرو، مشخصات فنی مشابه با V-Online‌دارد، اما ویژگی‌های لوکس و آپشن‌های آن بیشتر است.

دیگر مدل ونوسیا به نام D60 Plus روی پلتفرم V نیسان ساخته شده و از پیشرانه ۱.۶ لیتری سری HR کمپانی ژاپنی استفاده می‌کند. این موتور قادر به تولید ۱۲۱ اسب بخار قدرت و ۱۵۵ نیوتن‌متر گشتاور بوده و قوای محرکه خود را از طریق گیربکس CVT ایکس ترونیک به چرخ‌های جلوی سدان چینی وارد می‌کند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.