با پول سمند چه خودروهایی را می‌توان وارد کشورمان کرد؟

0 1,137
با توجه به آنکه بهای نسخه‌های صفر کیلومتر سمند در مدل‌های مختلف این روزها بین ۲۴۵ تا ۳۱۳ میلیون‌ تومان است و با در نظر گرفتن دلار ۲۵ تا ۲۶ هزار تومانی می‌توان قیمت دلاری این خودرو را در حدود ۱۰ هزار دلار در نظر گرفت، چه خودروهایی را می‌توان با چنین برچسب قیمتی وارد بازار کشورمان کرد و بازار را به تعادل رساند؟

بحث مقایسه قیمت میان قیمت خودروهای داخلی و خارجی همواره یکی از موضوعات جذاب و مخاطب‌پسند در رسانه‌های کشورمان بوده است. این روزها برای بسیاری از متقاضیان خرید خودرو سؤال است که اگر واردات خودروهای دست دوم آزاد شود با پول سمند چه خودروهایی در دسترس آن‌ها قرار خواهد گرفت؟

فعالان صنعت خودروسازی کشورمان مدعی هستند که اگر امکان واردات خودروهای کارکرده و دست دوم فراهم شود از ۱۰ برند برتر جهان نظیر بنز، بی‌ام‌دابلیو، فورد، تویوتا و … محصولات بسیار متنوعی با نرخ کمتر از ۱۰ هزار دلار وارد کشورمان خواهد شد.

به‌طور قطع واردات خودروهایی همچون نمونه‌های مذکور در وهله نخست روی قیمت خودروهای خارجی موجود در بازار کشورمان تأثیرگذار خواهد گذاشت و به‌خصوص سبب خواهد شد که قیمت مدل‌های مونتاژی چینی به‌شدت افت کنند.

تأثیر دیگر ورود این خودروها کاهش قابل‌توجه قیمت خودروهای تولیدی خودروسازان کشورمان خواهد بود. به‌خصوص آن‌که کیفیت خودروهای ارائه‌شده از سوی خودروسازان خارجی به مراتب بهتر از مدل‌های تولیدی در داخل کشور است.

اما در پاسخ به این سؤال که چه خودروهایی را با بهای سمند می‌توان وارد کشورمان کرد باید به محصولاتی همچون فورد فیستا، فولکس‌واگن گلف، تویوتا یاریس، مزدا ۲ و رنو داچیا اشاره کرد که از برچسب قیمتی کمتر از ۱۰ هزار دلار برخوردار هستند.

این خودروها اگر به بازار خودروی کشورمان راه پیدا کنند، سیل عظیمی از مشتریان را جذب خود خواهند کرد. ضمن آنکه اکثر آن‌ها به‌راحتی استانداردهای ۸۵‌گانه مدنظر سازمان ملی استاندارد را نیز پاس می‌کنند و می‌تواند بازار خودروی کشورمان را به تعادل نزدیک کنند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.