چرا خودروهای ناقص تولیدی خودروسازان تکمیل نمی‌شوند؟

0 739
با وجود آنکه قیمت خودروهای داخلی افزایش پیدا کرده اما همچنان شاهد آن هستیم که انبار خودروسازان مملو از محصولات ناقصی است که راهی بازار نمی‌شوند. اما چرا خودروهای ناقص تکمیل و راهی بازار نمی‌شوند؟

خودروسازان و مدیران فعال در حوزه خودروسازی مدعی هستند که افزایش قیمت خودروها تنها بخشی از زیان خودروسازان را جبران کرده و آن‌ها هنوز در تأمین قطعات خودروها با مشکل مواجه هستند.

گفته می‌شود در حال حاضر بدهی خودروسازان به قطعه‌سازان بین ۴۰ تا ۵۰ هزار میلیارد تومان است که فعلا بخشی از آن پرداخت شده و خودروسازان برای پرداخت مابقی آن با مشکل مواجه هستند. در راستای جبران این بدهی نیز درخواست دریافت ۲۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات از سوی فعالان صنعت خودروسازی مطرح شده که فعلا این درخواست مورد موافقت دولت و بانک مرکزی واقع نشده است.

ضمن آنکه صنعت خودروسازی ما همچنان با تحریم مواجه است و به همین جهت نیز بسیاری از قطعات خودروها یا به‌سختی یافت شده و یا حتی امکان دسترسی به آن‌ها وجود ندارد. این چالش به‌خصوص در مورد قطعات الکتریکی مطرح است.

گفته می‌شود در حال حاضر تعداد خودروهای ناقص موجود در انبارهای خودروسازان به ۱۵۰ هزار دستگاه خودرو رسیده که تلاش می‌شود هرچه زودتر تعداد آن‌ها کم شود.

چرا خودروهای ناقص تکمیل نمی‌شوند؟ خودروسازان در پاسخ به این سؤال به کمبود نقدینگی، مشکلات حمل‌و‌نقل بین‌المللی و مشکلات نقل‌و‌انتقال پول اشاره کرده و پیوسته تأکید دارند که این مشکلات برای حل شدن نیازمند زمان بیشتری نیز هستند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.