شورای رقابت: زامیاد اجازه افزایش قیمت محصولات خود را ندارد

0 838

با توجه به اطلاعیه جدید شورای رقابت تنها خودروهای سواری پرتیراژ‌ اجازه افزایش قیمت داشته و افزایش قیمت خودروهای غیرسواری همچون محصولات زامیاد به دلیل عدم وجود مجوز باید هرچه زودتر لغو شود.

هفته گذشته بود که شورای رقابت پس از شش ماه جدال سرانجام به ایران‌خودرو و سایپا اجازه داد تا قیمت محصولات خود را به ترتیب ۸.۲ و ۸.۹ درصد افزایش دهد. این اقدام شورای رقابت با مخالفت شدید وزارت صمت خودروسازان مجلس شورای اسلامی و افراد فعال در بازار خودرو مواجه شد.

با توجه به گفته‌های مسئولین شورای رقابت ملاک این شورا برای تعیین درصد اضافه شده به قیمت خودروها، تورم بخشی یک‌ساله اعلام شده توسط بانک مرکزی است.

هیچ ارگانی از وضعیت قیمت‌ها راضی نیست

از یک طرف خودروسازان و وزارت صمت با در نظر گرفتن هزینه‌های تولید خودرو در کشور و زیان‌ده بودن کارخانجات تولید خودرو، این افزایش قیمت را ناکافی دانسته و نسبت به کاهش توان تولید خودرو در کشور هشدار داده‌اند.

از طرف دیگر نیز مجلس شورای اسلامی و فعالان بازار خودرو این افزایش قیمت را به دلیل کاهش بهای دلار و احتمال برداشته شدن تحریم‌ها، بی‌مورد دانسته و معتقد به لغو آن هستند.

شورای رقابت به تازگی با انتشار بیانیه‌ای ضمن تاکید بر افزایش قیمت خودروهای سواری اعلام کرد که دستورالعمل افزایش قیمت این شورا، تنها اجازه افزایش قیمت به خودروهای سواری ایران‌خودرو و سایپا را داده و گران شدن محصولات زامیاد به دلیل عدم وجود مجوز باید هرچه زودتر لغو شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.