قیمت نهایی زوتی DL5 پارس خودرو اعلام شد

0 9,249

شورای رقابت در اطلاعیه‌ای قیمت نهایی زوتی DL5، شاسی بلند وارداتی پارس خودرو را اعلام کرد. هم اکنون امکان انتخاب این خودرو در سامانه یکپارچه فروش خودروهای وارداتی برای متقاضیان فراهم شده است.

به گزارش کارنامه، طبق اعلام شورای رقابت قیمت نهایی زوتی DL5 در درب کارخانه ۸,۲۶۵,۰۹۸,۵۳۹ ریال تعیین شده است. بدیهی است که این قیمت خام بوده و هزینه‌های گمرکی، دولتی، بازرگانی و خدماتی به مبلغ فوق افزوده می‌شود.

دو روز قبل بود که سامانه یکپارچه عرضه خودروهای وارداتی با صدور اطلاعیه‌ای قیمت پایه ۶ خودروی جدید وارداتی را به صورت علی الحساب اعلام کرد. در اطلاعیه سامانه قیمت خام تقریبی زوتی DL5 به عنوان تنها شاسی بلند وارداتی شرکت پارس خودرو  ۷۷۰ میلون تومان اعلام شده است. پیش‌بینی می‌شود این خودرو در محدوده قیمتی ۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان بدست مصرف کننده برسد.

نگاهی به مشخصات زوتی DL5

زوتی DL5 که در چین با نام T300 شناخته می‌شود، یک کراس‌اوور جمع‌وجور و کوچک شهری است که در زیر کاپوت، از پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوشارژ استفاده می‌کند. این پیشرانه بر اساس سری ۴G میتسوبیشی ساخته شده و می‌تواند ۱۴۴ اسب بخار قدرت و ۲۱۵ نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. قوای محرکه از طریق گیربکس اتوماتیک CVT به چرخ‌های جلو وارد شده و باعث حرکت ماشین می‌شود. مصرف سوخت ترکیبی این خودرو حدود ۷.۲ لیتر در هر صد کیلومتر اعلام شده است.

خودروهای وارداتی زوتی DL5 نسخه سال ۲۰۲۲ هستند و شامل تجهیزات و امکانات فراوانی می‌شوند. البته پارس خودرو ممکن است به‌خاطر کاهش قیمت خودرو، برخی از آپشن‌های غیرضروری آن را حذف کرده تا ماشین ارزان‌تری را در دسترس خریداران ایرانی قرار دهد. ترمز پارک برقی یا همان اتوهلد، نمایشگر ۱۰ اینچی اطلاعات سرگرمی، دوربین و سنسور پارک عقب، سیستم کیلس استارت و ورود بدون کلید، فرمان برقی، آینه‌های بغل برقی با قابلیت تاشوندگی و سیستم کنترل و آغاز حرکت در سراشیبی، از جمله مواردی هستند که در لیست تجهیزات خودروی وارداتی به آن‌ها اشاره شده است.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.