تولید بیش از ۸۱۷ هزار خودرو از ابتدای امسال تا پایان بهمن ۹۹

0 1,054

آمارهای منتشر شده در سامانه کدال نشان می‌دهد که تا بهمن ماه سال ۹۹ بیش از ۸۱۷ هزار دستگاه خودرو توسط سه خودروساز ایران‌خودرو، سایپا و پارس‌خودرو تولید شده است.

تولیدات ایران‌خودرو

تفکیک این آمارها حکایت از تولید بیش از ۴۳۲ هزار دستگاه خودرو توسط گروه صنعتی ایران خودرو دارد. از این تعداد دستگاه ۳۱۲ هزار و ۵۶۳ دستگاه در گروه پژو، ۴۸ هزار و ۹۴۷ دستگاه در گروه سمند، ۱۱ هزار و ۶۶۴ دستگاه رانا و ۵۰ هزار و ۹۴۳ دستگاه دنا به مرحله تولید رسیده است.

ایران‌خودرو همچنین بیش از ۴۳ هزار دستگاه خودرو را تنها در بهمن ماه ۹۹ تولید کرده است.

تولیدات سایپا

برپایه آمارهای مذکور، گروه صنعتی سایپا نیز موفق شده است از ابتدای امسال تا بهمن ماه ۹۹ بیش از  ۲۹۱ هزار دستگاه خودرو تولید کند. از این تعداد ۵۰ هزار و ۴۱۳ دستگاه خودرو در خانواده پراید، ۲۱۴ هزار و ۱۲۸ دستگاه در خانواده تیبا، ۱۰ دستگاه سراتو، ۱۲۴ دستگاه آریو، ۲۱۲ دستگاه چانگان و ۲۵ هزار و ۴۶۲ دستگاه وانت پراید (سایپا ۱۵۱) تولید شده است.

سایپا همچنین بیش از ۲۹ هزار دستگاه خودرو را تنها در بهمن‌ماه امسال به مرحله تولید رسانده است.

promotion banner

تولیدات پارس‌خودرو

پارس‌خودرو نیز از ابتدای امسال تا پایان بهمن‌ماه بیش از ۹۳ هزار دستگاه خودرو را تولید کرده است که از این تعداد ۲۳ هزار و ۷۰۳ دستگاه در خانواده ایکس ۱۰۰ (پراید)، هشت‌هزار و ۱۸۰ دستگاه کوییک معمولی، ۴۸ هزار و ۲۳ دستگاه در گروه کیو ۲۰۰ و ۶ هزار و ۸۷۴ دستگاه در گروه اس۲۰۰ (ساینا) به مرحله تولید رسیده است.

پارس‌خودرو همچنین در حدود ۱۳ هزار دستگاه خودرو را تنها در بهمن ماه امسال تولید کرده است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.