آیا خودروسازان تولیداتشان را به‌موقع به دست خریداران می‌رسانند؟

0 2,391

با افت حدودا ۵ درصدی تیراژ تولید خودرو نسبت به دی ماه سال گذشته این ابهام به وجود آماده که آیا خودروسازان می‌توانند خودروهای تولیدی خود را به‌موقع تحویل مشتریان دهند یا خیر.

خرید و قیمت خودروی دست دوم و کارشناسی شده

 

آمارهای انتشار یافته نشان می‌دهد هرچند تیراژ تولید خودرو در طی دی ماه امسال نسبت به سال گذشته با یک کاهش حدودا ۵ درصدی مواجه شده است اما در طی ۱۰ ماه نخست امسال بیش از ۸۱۴ هزار دستگاه خودرو تولید شده است که خبر از یک رشد کلی بیش از ۲۱ درصد دارد.

البته ناگفته نماند که کاهش ۵ درصدی تولید خودرو در طی ماه می‌تواند به منزله هشداری تلقی شود که در صورت ادامه یافتن خطرآفرین خواهد بود.

تحویل به‌موقع خودرو

بانک مرکزی یاور همیشگی خودروسازان!

تا پیش از این خودروسازان افزایش میزان تولیدات خود را منوط به افزایش قیمت خودروها کرده بودند. حتی شورای رقابت نیز فرمولی را برای افزایش قیمت خودروهای داخلی مصوب کرده بود که البته با دخالت سازمان بازرسی کشور منتفی شد.

با این شرایط اگر روند کاهشی تولید خودرو در دی ماه در طی ماه‌های آینده نیز ادامه یابد، احتمالا خودروسازان در تحویل به‌موقع خودروهای تولیدی خود دچار مشکل خواهند شد.

حتما بخوانید: مقایسه سه خودروی رانا، پژو ۲۰۶ و هیوندای i30

البته بیان این نکته نیز خالی از لطف نیست که رئیس کل بانک مرکزی از تامین مالی ۱۵ هزار میلیارد تومانی ایران خودرو و سایپا خبر داده است. این تخصیص منابع نشان می‌دهد که دولت و بانک مرکزی به دنبال رشد تولید خودرو هستند. باید منتظر ماند و دید که آیا خودروسازان می‌توانند روند تولید خودرو در خطوط تولید خود را بهبود بخشند یا خیر.

فروش سریع خودروی شما راحت و بی‌دردسر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.