آیا خودرو در اردیبهشت ماه گران می‌شود؟

0 6,450

بسیاری از کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که قیمت خودرو در اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۰ نیز صعودی شده و وعده وزیر صمت در خصوص کاهش قیمت چهارچرخه‌های ایرانی تحقق نیابد.

زمزمه‌های افزایش قیمت خودرو در اردیبهشت ماه در حالی به گوش می‌رسد که قطعه‌سازان اعلام کرده‌اند به زودی قیمت‌های جدید تولیدات خود را به خودروسازان ارائه خواهند داد. با در نظر گرفتن قیمت‌های جدیدی که قطعه‌سازان به خودروسازان اعلام خواهند کرد و همچنین با توجه به افزایش دستمزد کارگران و هزینه‌های جاری خودروسازان اصلا دور از انتظار نیست که قیمت کارخانه‌ای خودروها در اردیبهشت ماه افزایش یابد.

خودروسازان پیش از این نیز اعلام کرده بودند که خواهان افزایش قیمت محصولات تولیدی خود هستند که البته این موضوع نیز با تعلل شورای رقابت همراه بوده است.

البته پیش از این وزیر صمت پیش‌بینی کرده بود که قیمت خودرو تا پایان اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۰ کاهش خواهد یافت. با توجه به بازار راکد این روزهای صنعت خودروسازی نیز بعید به نظر می‌رسد که بازار توان بیشتری برای افزایش قیمت خودروها داشته باشد.

به هر روی بازار خودرو منتظر تعیین و تکلیف قیمت رسمی خودروها از جانب مسئولین مربوطه در یک چهارم نخست سال ۱۴۰۰ است. در این حالت فروشندگان و خریداران خودرو نیز تکلیف خود را دانسته و رونق به بازار خودرو بازخواهدگشت.

چه خبر از بازار خودرو؟

در بازار امروز ( به تاریخ انتشار خبر) هر دستگاه خودرو پراید ‍۱۱۱ با قیمت ۱۳۰ میلیون تومان، پراید ۱۳۱ با قیمت ۱۱۱ میلیون تومان و سمند EF7 با قیمت ۲۰۲ میلیون تومان دادوستد شده است.

همچنین هر دستگاه پژو ۲۰۶ تیپ ۲ با قیمت ۲۰۳ میلیون تومان، پژو ۲۰۷ اتوماتیک با قیمت ۳۹۰ میلیون تومان، پژو پارس سال با قیمت ۲۱۸ میلیون تومان مورد معامله قرار گرفته است.

گفته می‌شود هر دستگاه خودرو سمند LX حدوداً ۱۹۸ میلیون تومان، تیبا صندوقدار ۱۲۵ میلیون تومان، پژو ۲۰۶ تیپ پنج ۲۱۶ میلیون تومان و ساینا ۱۴۵ میلیون تومان قیمت خورده است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.