اپلیکیشن کارنامه

خرید و فروش مطمئن خودرو

نصب کنید

انواع وام خرید خودرو؛ چه وامی برای شما بهترین گزینه است؟

خرید خودرو صرف‌نظر از اینکه نو باشد یا دست‌دوم، امروزه به یکی از ضرورت‌های زندگی شهری تبدیل شده است. بر کسی پوشیده نیست که خرید خودرو به‌خصوص در شرایط اقتصادی کنونی یک چالش بزرگ محسوب می‌شود. به همین دلیل است که در سال‌های اخیر، وام‌ خرید خودرو را می‌توان یکی از بهترین راهکارها برای بسیاری از افراد دانست. از این رو در این مطلب از کارنامه قصد داریم تمام وام‌های در دسترس برای خرید خودرو را به همراه مزایا و معایب هرکدام بررسی کنیم. با ما همراه باشید.

انواع وام خرید خودرو

انواع وام خرید خودرو را می‌توان به چند دسته تقسیم کرد که هر کدام شرایط و ویژگی‌های خاص خود را دارند. تفکیک وام‌ها به شما کمک می‌کند تا بر اساس نیاز و وضعیت مالی خود، بهترین گزینه را انتخاب کنید. در ادامه به‌طور مفصل‌ انواع وام‌ها را بررسی خواهیم کرد:

۱. وام خرید خودرو بانکی

بسیاری از ما تا نام وام خودرو را می‌شنویم، یاد وام بانکی می‌افتیم که رایج‌ترین نوع وام برای خرید خودرو محسوب می‌شود. سال‌هاست که بسیاری از بانک‌ها وام‌هایی را برای خرید خودرو تبلیغ می‌کنند اما زمانی که برای دریافت وام به بانک‌ مراجعه می‌کنید، متوجه می‌شوید که توانایی یا شرایط اعطای وام را ندارند و یا مسیر بسیار پر پیچ و خمی را پیش روی شما می‌گذارند. وام‌های بانکی نرخ بهره و شرایط بازپرداخت متفاوتی دارند. اگر برای وام بانکی شرایط پرداخت ایده‌آلی در نظر گرفته شود، قطعاً می‌توان خرید خودرو با وام بانکی را یکی از راهکارهای جذاب دانست اما متأسفانه این روزها دریافت وام از بانک کار بسیار سختی است.

در حال حاضر کدام بانک‌ها وام خرید خودرو دارند؟ تقریباً اکثر بانک‌ها طرح‌های اعطای وام خرید خودرو را در برنامه‌های خود دارند که در تصویر زیر میزان وام هر بانک، میزان سود، مدت بازپرداخت و … مشخص شده است.

مزایای وام بانکی:

  • تنوع: بانک‌های مختلف طیف وسیعی از وام‌های خودرو را با شرایط مختلف ارائه می‌کنند، بنابراین می‌توانید وامی را پیدا کنید که متناسب با نیازها و بودجه شما باشد.

معایب وام بانکی:

  • زمان‌بر بودن: فرآیند دریافت وام بانکی معمولاً زمان‌بر و پیچیده است.
  • شرایط سخت: برای دریافت وام بانکی، به سابقه اعتباری خوب و همچنین ضامن یا وثیقه نیاز دارید.
  • در دسترس نبودن: دریافت وام از بانک‌ها ممکن است فقط محدود به برخی شعب باشد. همچنین ممکن است موقع مراجعه به بانک با اتمام سقف پرداخت اعتبار مواجه شوید.

۲. وام خرید خودرو برای خودروهای کارکرده

تا به امروز در بانک‌ها چیزی به اسم وام خرید خودرو کارکرده وجود نداشته است. معمولاً برای دریافت وام خرید خودرو کارکرده باید از طریق شرکت‌های خصوصی اقدام کنید. شرکت‌های خصوصی معمولاً این وام را به خودروهای داخلی مدل ۹۸ به بالا و به خودروهای خارجی مدل ۲۰۱۶ به بالا اختصاص می‌دهند.

مزایای وام خرید خودروی کارکرده:

  • خرید اقساطی خودروهای کارکرده: با توجه به اینکه خرید خودروهای صفر برای اکثر اقشار جامعه مقرون‌به‌صرفه نیست و حتی بعضی از افراد امکان خرید نقدی خودروی دست‌دوم را هم ندارند، بزرگ‌ترین مزیت این وام‌ها خرید اقساطی خودروهای دست‌دوم با قیمت کمتر از خودروهای نو است.

معایب وام خرید خودروی کارکرده:

  • محدودیت مدل: این وام فقط به خرید خودروهای نسبتاً جدید تعلق می‌گیرد.
  • نرخ بهره بالاتر: نرخ سود این وام‌ها معمولاً از وام‌های بانکی بالاتر است.
  • ریسک بازپس‌گیری خودرو: در صورت عدم پرداخت به‌موقع اقساط، احتمال اینکه شرکت وام‌ددهنده خودرو را بازپس‌گیری کند، وجود دارد.

۳. وام خرید خودرو فوری

اگر در شرایطی قرار دارید که باید خیلی فوری برای خرید خودرو اقدام کنید یا به هر دلیل نمی‌توانید برای دریافت تسهیلات خرید خودرو در صف وام منتظر بمانید، بهترین راهکار این است که برای دریافت وام خرید خودرو فوری اقدام کنید. شرکت‌های متعددی وجود دارند که با تأمین سرمایه مورد نیاز شما برای خرید خودرو تحت عنوان وام خودرو فوری، این روند را برای شما تسهیل می‌کنند.

مزایا وام خرید خودرو فوری:

  • شرایط ساده: دریافت وام فوری برای خرید خودرو، شرایط ساده‌تری نسبت به دریافت وام بانکی دارد.

معایب وام خرید خودرو فوری:

  • سود بالا: این وام‌ها سود بالایی دارند و حداکثر مدت بازپرداخت آن‌ها ۱۲ ماهه است و به همین دلیل می‌توان مبلغ اقساط آن‌ها را سنگین دانست.

 

۴. وام خرید خودرو بدون ضامن و چک

وام خودرو بدون ضامن و چک یکی از انواع وام‌های بانکی است که بانک مرکزی، بانک‌های مختلف را ملزم به پرداخت آن کرده است. برای دریافت وام بدون ضامن که به وام صد میلیونی خرید خودرو هم معروف است، باید در یکی از بانک‌های عامل یک حساب قرض‌الحسنه داشته باشید. سپس باید مبلغ مشخصی که از جانب بانک مشخص می‌شود را به حساب خود واریز کنید و طی چند ماه (معمولاً ۳ ماه) هیچ برداشتی از آن نداشته باشید. پس از آن می‌توانید یک وام خودرو با سود ۱۸ درصد و با حداکثر مدت بازپرداخت ۴۸ ماهه دریافت کنید.

این وام به‌طور خاص به کارمندان یا بازنشستگان ادارات دولتی که رتبه اعتباری خوبی در نزد بانک مرکزی دارند (A،B  یاC)، داده می‌شود.

یکی از طرح‌های دریافت وام خرید خودرو بدون ضامن را بانک قرض‌الحسنه مهر ایران ارائه می‌کند که سود وام آن در مقایسه با بسیاری دیگر از بانک‌ها به‌مراتب کمتر است (فقط ۴ درصد).

مزایای وام خرید خودرو بدون ضامن و چک:

  • بدون نیاز به ضامن و چک: فرایند دریافت وام ساده‌تر و سریع‌تر است.
  • مدت بازپرداخت مناسب: ۴۸ ماه فرصت مناسبی برای بازپرداخت اقساط است. به این صورت هم خودرو خریده‌اید و هم برای پرداخت اقساط تحت فشار مالی قرار نمی‌گیرید.

معایب وام خرید خودرو بدون ضامن و چک:

  • نیاز به سپرده‌گذاری: برای دریافت این وام باید مبلغ مشخصی را به مدت چند ماه سپرده کنید.
  • محدودیت متقاضیان: این وام فقط به کارمندان و بازنشستگان ادارات دولتی با رتبه اعتباری خوب داده می‌شود.

۵. وام خودرو شرکت‌های لیزینگی

وام‌هایی که مؤسسات مالی غیر بانکی و شرکت‌های لیزینگ خودرو ارائه می‌دهند، معمولاً انعطاف‌ بیشتری نسبت به وام‌های بانکی دارند، اما ممکن است نرخ بهره بالاتری هم داشته باشند. با وجود اینکه شرکت‌های لیزینگ خودرو در دنیا بخش عمده بازار فروش خودرو را در دست دارند، اما متأسفانه تعداد شرکت‌های لیزینگ خودرو در ایران تنها به چند مورد قابل اطمینان خلاصه می‌شود.

مزایای وام شرکت‌های لیزینگی:

  • سرعت بالا: فرآیند دریافت وام از شرکت‌های خصوصی معمولاً سریع‌تر و ساده‌تر از وام‌های بانکی است.
  • شرایط آسان: شرکت‌های خصوصی ممکن است شرایط آسان‌تری برای اعطای وام داشته باشند، حتی اگر سابقه اعتباری شما خوب نباشد.
  • بدون ضامن: برخی از شرکت‌های خصوصی وام بدون ضامن ارائه می‌کنند.

معایب وام شرکت‌های لیزینگی:

  • نرخ بهره بالا: نرخ سود وام‌های شرکت‌های خصوصی معمولاً از وام‌های بانکی بالاتر است.
  • هزینه‌های اضافی: برای دریافت وام از شرکت‌های خصوصی ممکن است لازم باشد هزینه‌های اضافه‌تری مانند کارمزد و هزینه پیش‌پرداخت را بپردازید.

۶. وام خرید خودرو کارنامه

ما در کارنامه سعی کرده‌ایم با برطرف کردن چالش‌ها و معایب روش‌های قبلی و همچنین بهره‌مندی از مزایای آن‌ها، سبک جدیدتر و ایده‌آل‌تری از پرداخت وام خرید خودرو را ارائه دهیم. برخلاف وام‌های بانکی، برای دریافت وام خودرو از کارنامه نیازی به طی کردن مراحل طولانی نخواهید داشت و تنها در کمتر از یک هفته می‌توانید وام خودرو را در حسابتان داشته باشید. برخلاف بسیاری از شرکت‌های خصوصی و لیزینگ، برای اینکه بتوانید وام خرید خودرو کارنامه را بگیرید، محدودیتی در انتخاب مدل خودرو نخواهید داشت. شما برای خرید اقساطی و دریافت وام می‌توانید، خودروی مورد نظرتان را از میان خودروهای موجود در وب‌سایت کارنامه انتخاب کنید و یا اول خودروی موردنظرتان را به کارنامه معرفی کنید و سپس وام خرید خودرو را دریافت کنید.

مهم‌ترین مزیت وام خرید خودرو کارنامه این است که در یک مورد از وام‌های آن، هیچ نیازی به ضامن نخواهید داشت. تنها با ارائه یک چک می‌توانید وام خودرو کارنامه را دریافت کنید. احتمالاً حدس می‌زنید که مدت زمان بازپرداخت وام کوتاه است اما باید بگوییم که در کارنامه امکان بازپرداخت وام به سه صورت ۱۲ ماهه، ۱۸ ماهه و ۲۴ ماهه وجود دارد.

سؤالات بیشتری دارید؟ با کارشناسان ما در کارنامه تماس بگیرید، تا هرآنچه را که نیاز است درباره وام خودروی کارنامه بدانید، به شما ارائه دهند.

اطلاعات بیشتر درباره وام خرید خودرو کارنامه

مزایای وام کارنامه:

  • شرایط آسان: شرایط دریافت وام از کارنامه بسیار آسان است و نیازی به ضامن و ارائه چند چک هم نیست.
  • فرآیند آنلاین: می‌توانید به‌صورت آنلاین برای وام خودروی کارنامه درخواست دهید و فرآیند را سریع‌تر پیش ببرید.
  • خرید خودروی دلخواه: هیچ محدودیتی در انتخاب خودرو نخواهید داشت. شما می‌توانید از وام کارنامه برای خرید خودروهای داخلی، خودروهای خارجی و حتی خودرو‌های خارج از وب‌سایت کارنامه استفاده کنید.
  • نیاز به حداقل مدارک: هیچ نیازی به ارائه جواز کسب، فیش حقوقی و … نیست و تنها نیاز است که اعتبارسنجی انجام شود.
  • ضمانت خودروها: اگر خودروی خود را از وب‌سایت کارنامه انتخاب و سپس اقدام به دریافت وام کنید، این امتیاز را دارید که از ضمانت‌های پس ‌از فروش کارنامه بهره‌مند شوید.

معایب وام کارنامه:

  • شما بگویید! ما تمام تلاشمان را می‌کنیم تا برطرفشان کنیم!

اعتبار سنجی حساب برای دریافت وام خرید خودرو

یکی از کارهایی که در راستای اعطای وام خودرو در اغلب روش‌ها انجام می‌شود، اعتبارسنجی فرد متقاضی دریافت وام خرید خودرو است که با هدف ارزیابی میزان ریسک در وام‌دهی به متقاضیان انجام می‌شود.

مدارک لازم برای وام خرید خودرو

برای دریافت وام خرید خودرو از بانک‌ها، مؤسسات مالی و هر نهاد دیگری معمولاً نیاز است که متقاضیان مدارک مختلفی را ارائه کنند. این مدارک بسته به بانک و نوع وام ممکن است متفاوت باشند اما معمولاً شامل موارد زیر می‌شوند:

مدارک هویتی

  • کارت ملی متقاضی و ضامن‌ها (در صورت نیاز به ضامن)
  • شناسنامه متقاضی و ضامن‌ها (در صورت نیاز به ضامن)

مدارک شغلی و درآمدی

  • فیش حقوقی یا حکم کارگزینی
  • گواهی اشتغال به کار
  • اظهارنامه مالیاتی برای مشاغل آزاد
  • فیش حقوقی بازنشستگان

مدارک مالی

  • گزارش گردش حساب چند ماه اخیر متقاضی
  • اسناد نشان‌دهنده سپرده‌گذاری
  • چک یا سفته برای ضمانت

مدارک مرتبط با خودرو

  • پیش‌فاکتور خرید خودرو
  • سند یا قولنامه خودرو (برای خودروهای دست‌دوم)

سایر مدارک

  • مدارک نشان‌دهنده محل سکونت متقاضی
  • گزارش اعتبارسنجی

 یک قدم نزدیک‌تر به خرید خودرو

در این مطلب سعی کردیم تمام وام‌های در دسترس برای خرید خودرو را معرفی کنیم. بانک‌ها، شرکت‌های لیزینگ خودرو و کارنامه، هرکدام شرایط و مزایای مشخصی دارند و ما قصد نداریم کارنامه را به‌عنوان بهترین یا تنها گزینه در دسترس معرفی کنیم. پیشنهاد می‌کنیم کمی وقت بگذارید، مشورت کنید و با دریافت راهنمایی از کارشناسان کارنامه و دیگر منابع موجود، یک قدم دیگر به خرید خودروی دلخواهتان نزدیک‌تر شوید.

سؤالات متداول

دریافت وام خرید خودرو چقدر زمان می‌برد؟

بسته به اینکه از چه طریقی برای دریافت وام خودرو اقدام کنید، مدت زمان خرید خودرو ممکن است از ۱ هفته در کارنامه تا چند ماه (با اخذ وام از بانک‌ها) طول بکشد.

برای وام خرید خودرو معمولاً به چند ضامن نیاز است؟

برای دریافت تسهیلات خرید خودرو، معمولاً باید یک یا دو نفر ضامن معتبر داشته باشید.

 در سال ۱۴۰۳ کدام بانک‌ها وام خرید خودرو می‌دهند؟

بانک‌های مختلفی مثل بانک ملت، بانک تجارت، بانک سامان، بانک رفاه، بانک ملی، بانک سپه و بانک صادرات؛ وام خرید خودرو می‌دهند.

با دریافت وام خرید خودرو آیا سند خودرو در رهن بانک می‌رود؟

این موضوع کاملاً بستگی به جایی دارد که برای دریافت وام انتخاب می‌کنید. بعضی وام‌دهندگان مثل شرکت‌های لیزینگی تا زمان اتمام اقساط سند را نزد خود نگه می‌دارند. برخی بانک‌ها هم اگر متقاضی نتواند ضامن معتبر دریافت کند، در عوض سند خودرو را به‌عنوان ضمانت پرداخت اقساط نزد خود نگه می‌دارند.

برای وام خرید خودرو نیاز به چک و سفته است؟

بسته به اینکه از چه طریقی برای خرید خودرو اقدام کنید، ممکن است نیاز به معرفی ضامن و یا ارائه چک و سفته داشته باشید.

کارشناسی رنگ،بدنه،فنی و بیش از 430 نقطه در خودرو
ثبت درخواست
نظرات (0)
نظر بدهید