کارشناسی خودرو کارنامه؛ نقشه راه یک خرید خوب!

0 399

خرید خودرو یکی از تصمیمات مهم این روزهای زندگی ما شده است! این فرآیند، با توجه به پیچیدگی‌ها و جزئیات فنی خودروها، نیازمند دقت و بررسی‌های دقیقی است. بماند که در شرایط اقتصادی کنونی و افزایش سریع قیمت‌ها، خرید یک خودرو که مشکلات فنی یا بدنه داشته باشد، می‌تواند خسارت سنگینی را نصیب خریدار بکند.

این‌جاست که کارشناسی خودرو قبل از معامله، اهمیت ویژه‌ای پیدا می‌کند. این اهمیت به دلیل جلوگیری از بروز مشکلات فنی و هزینه‌های اضافی پس از خرید است. پس باید روی کارشناسی خودرو حساس باشیم و ببینیم بهترین شیوه کارشناسی کدام است؟

مقایسه انواع کارشناسی خودرو در بازار؛ خدمات با کیفیت کارشناسی خودرو چه ویژگی‌هایی دارد؟

کارشناسی خودرو در محل کارنامه پلتفرم‌های آنلاین کارشناسی خودرو اتاق نور آیتم
* * امکان ارائه خدمات کارشناسی در محل
* ارائه پکیج‌های متنوع متناسب با نیاز مشتریان
* * * بررسی رنگ و بدنه خودرو در روند کارشناسی
* * بررسی فنی خودرو در روند کارشناسی
* * خدمات قیمت‌گذاری خودرو
* بررسی مجدد گزارش کارشناسی توسط تیم کنترل‌کیفیت
* دسته‌بندی میزان سلامت به تفکیک اهمیت در گزارش کارشناسی (سالم، ایراد جزئی، ایراد مهم)
* مقایسه وضعیت خودروی کارشناسی‌شده با خودروهای هم‌تراز در گزارش کارشناسی
* * ارائه ضمانت‌نامه

 

اهمیت بررسی همه‌جانبه و جزئیات خودرو در فرآیند کارشناسی

خرید یا فروش خودرو بدون کارشناسی دقیق، می‌تواند ریسک‌های زیادی را به همراه داشته باشد. در فرآیند کارشناسی خودرو توسط کارنامه، ۴۳۰ نقطه از خودرو به دقت بررسی می‌شود تا مشتری از وضعیت واقعی و میزان سلامت این بخش‌ها اطلاع پیدا کند. این نقاط شامل بخش‌های فنی، بدنه، سیستم‌های الکترونیکی و داخلی خودرو می‌شوند و در گزارش کارشناسی کارنامه، میزان سلامت هر بخش به وضوح مشخص می‌شود.

خدمات کارشناسی کارنامه در سه سطح رنگ و بدنه، استاندارد و ویژه ارائه می‌شود.

مناسب برای … تعداد کارشناس اعزامی ضمانت‌ ۱۰۰ میلیونی قیمت‌گذاری عیب‌یابی و تخمین هزینه تعمیرات بررسی شاسی و زیربندی با جک بررسی قطعات و عملکرد فنی بررسی رنگ و بدنه
افرادی که حساسیت ویژه‌ای روی نکات فنی خودرو دارند و می‌خواهند در کنار کارشناسی فنی و بدنه، ریشه عیوب فنی و هزینه‌های تعمیرات احتمالی در آینده را بدانند

۲

(مکانیک+کارشناس)

* * * * * * کارشناسی ویژه
همه افرادی که می‌خواهند نسبت به وضعیت فنی و بدنه خودرو قبل از خرید آگاه شوند و با قیمت دقیق معامله کنند.

۱

*

*

*

*

کارشناسی استاندارد
افرادی که می‌خواهند با هزینه کمتر، بدنه و رنگ خودروی صفر را کارشناسی کنند. ۱ * *

کارشناسی رنگ و بدنه

promotion banner

قیمت‌گذاری خودرو در کارشناسی کارنامه

پس از انجام کارشناسی و تنظیم گزارش کارشناسی، تیم قیمت‌گذاری کارنامه با توجه به همین گزارش کارشناسی و آخرین نوسانات بازار و معاملات انجام‌شده در کارنامه، قیمت خودرو را مشخص می‌کند. شاید جالب باشد بدانید که روزانه حدود ۶۰۰ خودرو توسط تیم قیمت‌گذاری کارنامه، قیمت‌گذاری می‌شوند.

کیفیت گزارش کارشناسی خودرو را جدی بگیرید

کیفیت گزارش کارشناسی از اهمیت بالایی برخوردار است. در گزارش‌های کارشناسی کارنامه، علاوه بر بررسی دقیق فنی و بدنه، میزان سلامت و آسیب‌های خودرو به سه دسته سالم، آسیب جزئی و آسیب مهم دسته‌بندی می‌شوند. این دسته‌بندی به شما کمک می‌کند تا به‌روشنی از وضعیت خودرو مطلع شوید و تصمیم‌گیری بهتری داشته باشید.

در این گزارش همچنین وضعیت خودرو با سایر خودروهای هم‌رده در بازار مقایسه می‌شود، تا دیدگاهی جامع‌تر از موقعیت آن در بازار به شما ارائه دهیم.

اما این گزارش کارشناسی کارنامه، شامل چه بخش‌هایی است و باید بیشتر به کدام موارد توجه داشت؟

بخش ظاهر و بدنه

درست است که اهمیت سلامت بخش فنی خودرو از ظاهر آن بیشتر است اما ظاهر خودرو اولین تاثیر روی مشتریان و خریداران بالقوه را می‌گذارد! پس در قدم اول برای بررسی گزارش کارشناسی به سراغ بخش بدنه می‌رویم.

بررسی بدنه خودرو

نحوه بررسی در این بخش شامل ارزیابی کیفیت رنگ و میزان رنگ‌شدگی، اتصالات قطعات بدنه و تعویض احتمالی آن‌ها، سقف، ستون و همچنین بررسی استفاده از قطعات با کیفیت در بدنه است. بررسی دقیق جزئیات مانند چراغ‌ها، میزان خط‌وخش، فرورفتگی، قلم‌گیری نیز در این بخش انجام می‌شود. همچنین، آسیب‌دیدگی شاسی و سینی مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

موارد موجود در این بخش با رنگ‌بندی‌های مختلف، تفکیک شده است.

بخش فنی

بخش فنی گزارش کارشناسی کارنامه به بررسی جزئیات عملکرد مکانیکی و الکترونیکی خودرو اختصاص دارد. این بخش شامل ارزیابی موتور، گیربکس، سیستم تعلیق و فرمان، سیستم ترمز، ایمنی و دیگر اجزای مهم فنی خودرو است. اهمیت این بخش در تعیین میزان سلامت و کارایی اجزای فنی خودرو است که نقش کلیدی در تصمیم‌گیری خریداران دارد.

نحوه بررسی در این بخش شامل تست‌های مختلف و تحلیل داده‌های جمع‌آوری شده در شرایط رانندگی است.

بعد از این دو بخش می‌توانید، نکات مهم و قابل توجهِ گزارش را به‌طور خلاصه مرور کنید تا برداشت اولیه‌ای از وضعیت خودرو داشته باشید.

بررسی فنی خودرو

بخش جزییات و ایرادات

این بخش برای شناسایی و تحلیل مشکلات و نواقص موجود در خودرو اهمیت پیدا می‌کند. دلیل این اهمیت هم این است که اطلاعات دقیقی را در خصوص نقاط قوت و ضعف خودرو به خریدار ارائه می‌دهد. نحوه بررسی در این بخش شامل تست‌های دقیق و استفاده از ابزارآلات بیشتر است تا کارشناسان با دقت تمام، مشکلات کوچک و بزرگ را شناسایی کنند.

بخش مقایسه با سایر خودروهای هم‌رده

بخش مقایسه با سایر خودروهای هم رده، ویژگی‌ها و عملکرد خودرو را با مدل‌های مشابه موجود در بازار تحلیل و مقایسه می‌کند. این بخش جذابیت ویژه‌ای دارد چرا که خریداران معمولاً به دنبال بهترین انتخاب در میان گزینه‌های مشابه هستند و این مقایسه‌ها می‌تواند به تصمیم‌گیری آگاهانه‌تر کمک کند.

سخن آخر

جزئیات و دقت در گزارش‌های کارنامه، تضمین می‌کند که شما با اطلاعات کامل و دقیق وارد معامله می‌شوید تا از هر گونه مشکلات و هزینه‌های ناگهانی جلوگیری کنید. کیفیت گزارش کارشناسی را جدی بگیرید تا بتوانید با خیالی آسوده تصمیم‌گیری کنید و از سرمایه‌گذاری خود بهترین بهره را ببرید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.