کاهش تمایل برای ثبت نام در قرعه‌کشی خودروسازان

0 1,184

با افزایش قیمت کارخانه‌ای خودروها شاهد کاهش تمایل مردم برای ثبت نام در قرعه‌کشی خودروسازان هستیم. در راستای همین موضوع نیز برخی از خودروها از لیست فروش سهمیه‌ای خودروسازان خارج شده‌اند.

گفتنی است که کاهش تمایل مردم برای ثبت نام در قرعه‌کشی خودروسازان سبب شده که ورود سرمایه به خزانه دو خودروساز بزرگ کشور کاهش یابد. در نتیجه این موضوع خودروسازان برای تامین مالی خود از محل ثبت نام قرعه‌کشی‌ها دچار مشکل شده‌اند. پیش از این نیز خودروسازان با مشکل تامین نقدینگی روبرو بودند و این کاهش تمایل& شرایط را به مراتب بدتر کرده است.

نکاتی که درباره خرید خودروی چینی باید بدانید

رشد قابل توجه قیمت کارخانه‌ای خودروها و افت نرخ‌های نجومی بازار دو علت اصلی هستند که سبب شده تمایل مردم برای ثبت نام در قرعه‌کشی خودروسازان کاهش یابد.

در راستای کاهش تقاضا برای خرید خودرو از شرکت‌های خودروسازی، سایپا دو محصول سایپا ۱۵۱ و نیسان تک‌سوز آپشنال را از روند قرعه‌کشی خود حذف کرده و این خودروها را به صورت مستقیم عرضه می‌کند.

کاهش ثبت نام قرعه کشی خودروسازان

تعداد متقاضیان به شکل قابل‌توجهی کاهش یافته است

برای مقایسه بد نیست بدانید که تعداد متقاضیان برای شرکت در قرعه‌کشی سایپا در خرداد ماه امسال ۲۴۳ هزار نفر بوده است. این در حالی است که رقم مذکور برای دی ماه حدودا ۱۳۲ هزار نفر عنوان شده است.

این شرایط برای ایران خودرو نیز صدق می‌کند. تعداد متقاضیان ثبت نام در قرعه‌کشی این شرکت از یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در خرداد ماه به ۵۳۳ هزار نفر در آذر ماه رسیده است.

به نظر می‌رسد برخلاف وعده مسئولین این قیمت بازار نیست که قرار است کاهش یابد و به قیمت کارخانه‌ای خودروها برسد، بلکه این قیمت کارخانه‌ای خودروهاست که قرار است آنقدر بالا رود که به نرخ بازار برسد.

خرید و قیمت خودروی دست دوم و کارشناسی شده

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.